Nowy silnik V8 biturbo dla modelu Mercedes-AMG GT
Firma AMG zaprezentowała swój nowy silnik, który trafi pod maskę oczekiwanego modelu Mercedes-AMG GT. Motor ten zapowiada nowy kierunek konstrukcji jednostek napędowych niemieckiej firmy, która też zwraca się w stronę downsizingu.
Silnik V8 o pojemności 4 litrów waży 209 kilogramów i generuje 510 KM przy 6250 obr./min. oraz 650 Nm w przedziale od 1750 do 4750 obr./min. Jednostka oznaczona wewnętrznym kodem M178 spełnia jednocześnie normę emisji spalin Euro 6, co w dużej mierze jest zasługą zastosowania standardowej funkcji start/stop.
Turbosprężarki wspomagające nową konstrukcję V8 generują maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,2 bara i kręcą się z prędkością dochodzącą do 186 000 obrotów na minutę. Inżynierowie Mercedes-AMG zastosowali również aluminiową skrzynię korbową i aluminiowe tłoki.
Najnowszy agregat niemieckiej firmy początkowo posłuży do napędu modelu Mercedes-AMG GT, który zadebiutuje 9 września 2014 roku. W późniejszym terminie będzie również instalowany w nowej odmianie Mercedesa C 63 AMG.
(źródło: Mototarget.pl)