Nowy silnik benzynowy Mitsubishi
Mitsubishi ujawniło pierwsze informacje na temat benzynowego silnika 1,8 l następnej generacji.
Silnik oznaczony kodem 4J10 rozwija 139 KM przy 6 000 obr./min i 172 Nm momentu obrotowego przy 4 200 obr./min. Motor zawiera też nową wersję systemu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC, a także technologię Auto Stop & Go, która współpracuje teraz również z przekładnią CVT.
Czterocylindrowa jednostka zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu w Japonii w modelach RVR, Galant Fortis oraz Galant Fortis Sportback. W późniejszym terminie 4J10 będzie także oferowany w międzynarodowych odmianach wspomnianych aut, czyli w modelach ASX, Lancer i Lancer Sportback.
Silnik wykorzystuje stworzony przez Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów MIVEC dla obu wałków rozrządu - zaworów dolotowych i wylotowych. W normalnych warunkach jazdy system zmniejsza straty pompowania poprzez zwiększenie przekrycia zaworów i opóźnienie otwarcia zaworów wylotowych tak, aby sprężyć mieszankę przy wysokim stopniu ekspansji. Poprawia to sprawność cyklu i zwiększa oszczędność paliwa. Mitsubishi twierdzi, że zastosowanie tej technologii pozwala obniżyć zużycie paliwa o około 12 procent. Oznaczałoby to, że nowa jednostka będzie średnio zużywać tylko 6,7 l/100 km.
(źródło: mototarget.pl)
sj