Napęd
Silnik tego samochodu charakteryzuje się parametrami, które budzą szacunek. Nie sposób jej jednak wykorzystać bez właściwego przeniesienia napędu na koła. W przypadku modelu RS 7 odpowiada za to system quattro. To stały napęd na obydwie osie, czyli rozwiązanie, które zapewnia najlepszą przyczepność. Układ zastosowany w tym Audi odznacza się rozdziałem mocy pomiędzy kołami przednimi i tylnymi w stosunku 40:60. 60 proc. mocy standardowo przesyłanej na tylną oś zapewnia sprawne przyspieszanie. W razie konieczności dystrybucja mocy może jednak zostać zmieniona. W zależności od warunków przednie koła mogą otrzymywać do 70 proc. mocy. Tylne zaś mogą odbierać do 85 proc. efektów pracy silnika.
Opcjonalnie samochód wyposażyć można w sportowy mechanizm różnicowy. Ten sterowany komputerem układ wykorzystuje dane o prędkości samochodu, prędkości obrotowej każdego z kół, kącie obrotu kierownicą, przyspieszeniu i kącie zboczenia z trasy, by sterować elektrohydraulicznym sprzęgłem. Jego zadaniem jest rozdzielanie mocy i momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła w ten sposób, by wspomagać kierowcę podczas szybkiego pokonywania zakrętów.