Nowy roadster Porsche w dwóch wersjach
20 lat po premierze pierwszej generacji Porsche Boxstera, marka zmienia swoją ofertę roadsterów z silnikiem umieszczonym centralnie. Ich nowe wcielenie nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718 Boxster S.
Sercem nowej serii modelowej jest 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Auto dysponuje 2-litrową jednostką (300 KM), a 718 Boxster S - 2,5 litrową (350 KM) z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Zastosowanie turbodoładowania pozwoliło podnieść moment obrotowy do odpowiednio 380 Nm w zakresie 1 950-4 500 obr./min. (o 100 Nm więcej) i do 420 Nm w przedziale 1 900-4 500 obr./min. (o 60 Nm więcej).
718 Boxster z przekładnią PDK i pakietem Sport Chrono rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 s i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem potrzebuje 4,2 s by osiągnąć "setkę" , zaś wskazówka prędkościomierza kończy się na 285 km/h. Średnie spalanie w cyklu NEDC wynosi odpowiednio 6,9 l/100 km i 7,3 l/100 km .
Oba pojazdy wyposażono w 6-biegową przekładnię manualną dostępną w standardzie. Na życzenie dostępna jest wspomniana wcześniej przekładnia dwusprzęgłowa PDK (Porsche Doppelkupplung). Na nowo zestrojono podwozie i zastosowano mocniejsze hamulce. W zakresie stylistyki uwagę zwracają przede wszystkim nowe pokrywy bagażników, przednia szyba i dach. W kabinie zmieniono panel deski rozdzielczej i zamontowano najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. Opcjonalnie dostępny będzie moduł nawigacji.
W Polskich salonach oba warianty Porsche 718 zadebiutują 30 kwietnia br.
Źródło: Porsche
ll