Trwa ładowanie...
d24o99q
26-08-2002 16:01

Nowy Porsche Boxster

d24o99q
d24o99q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-przod.jpg',600,352) ) |
| --- | Jeden z najbardziej znanych, choć niestety, nie najpopularniejszych modeli świata, Porsche Boxster, został poddany zmianom. Zmiany nie są rewolucyjne, ale dotyczą właściwie wszystkiego: silnika, wyglądu, wyposażenia.
Zmieniono jeden z najważniejszych elementów wizualnych nadwozia, wloty powietrza. Te boczne są teraz znacznie wypuklejsze po zewnętrznej stronie. Trzeci, środkowy, pozostaje tak jak dotychczas, charakterystycznym znakiem rozpoznawczym Boxstera S. W części tylnej nadwozia, obok zmodyfikowanych i polakierowanych bocznych wlotów powietrza, uwagę zwraca nowo ukształtowany spoiler. Jest on, podobnie jak w poprzednich modelach, wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h, co powoduje znaczne ograniczenie siły unoszenia tylnej osi. W nowych modelach napływ powietrza na tylny spoiler został poprawiony dzięki zmienionemu kształtowi dachu samochodu.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-bok.jpg',600,287) ) |
| --- | Dach samochodu opada teraz bardziej stromo do tyłu i przypomina oferowany opcjonalnie aluminiowy Hardtop. Prócz zmiany kształtu dachu i zastosowania czwartego kabłąka, zastąpiono dotychczas stosowaną szybę z tworzywa sztucznego litym szkłem. Dzięki szybie z litego szkła poprawiła się widoczność do tyłu, a także komfort jazdy podczas zimnej i deszczowej pogody. Czas składania dachu pozostał niezmieniony i wynosi zaledwie 12 sek.
Boxstera i Boxstera S rozpoznać można najłatwiej z tyłu: Boxter ma jedną, centralnie umieszczoną, owalną końcówkę rury wydechowej, Boxster S - dwie końcówki.

d24o99q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-wnetrze.jpg',600,487) ) |
| --- | Silnik Boxstera o pojemności 2,7 litra osiąga teraz moc 168 kW (228 KM) przy obrotach 6300/min., a 3,2 litrowy silnik Boxstera S - 191 kW (260 KM) przy 6200/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm przy 4700/min. (Boxster) oraz 310 Nm przy 4600/min. (Boxster S). Oba samochody poprawiły również osiągi w dziedzinie przyspieszenia: sprint od 0 do 100 km/h wykonują teraz o 0,2 sekundy szybciej - Boxster w ciągu 6,4 sekundy, a Boxster S w 5,7 sekundy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-poltyl.jpg',600,403) ) |
| --- | Boxster z 2,7 litrowym silnikiem jest seryjnie oferowany z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Sześciobiegowa manualna skrzynia przekładniowa Boxstera S została dopasowana do większego momentu obrotowego silnika. Do nowych warunków pracy dostosowana została również charakterystyka i siła docisku jednotarczowego sprzęgła suchego.
Na życzenie klienta oba samochody dostępne są także z pięciobiegową skrzynią automatyczną Tiptronic S.

d24o99q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-zegary.jpg',600,424) ) |
| --- | Modele Boxster zostały wyposażone z przodu i z tyłu w znane już zaciski hamulcowe, wykonane w technologii aluminiowego monobloku z 4 tłoczkami każdy, jak również w wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe. Równowagę dynamiczno-termiczną całego systemu hamulcowego wspomaga inteligentny system przepływu powietrza.
Boxster, który jest oferowany seryjnie z 16-calowymi obręczami z metali lekkich, hamuje dzięki zaciskom hamulcowym działającym z przodu na tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm i grubości 24 mm, a z tyłu na tarcze o średnicy 292 mm i grubości 20 mm. Boxster S posiada mocniejsze tarcze hamulcowe pochodzące z modelu Carrera.
Ponadto tarcze te są dziurkowane - podobnie jak w Porsche 911. Poprawia to skuteczność działania mokrych hamulców, dziurkowanie tarczy umożliwia bowiem skuteczne usuwanie filmu wodnego, powstającego między tarczą i klockiem hamulcowym.

d24o99q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/227/boxster-tyl.jpg',600,380) ) |
| --- | Dokonano drobnych zmian stylistycznych w kokpicie, ale ... w przypadku Porsche Boxstera chyba nie ma co rozwodzić się nad zmienioną podstawką pod kubek.
Nie warto też rozpisywać się o poszczególnych opcjach możliwego wyposażenia - można zamówić pełną elektrykę foteli z pamięcią ustawień i całą masę gadżetów montowanych zawsze w autach luksusowych i czasem w autach sportowych. Jeśli klient zażyczy sobie komputer pokładowy, wnętrze jego Porsche wzbogaci się o kolorowy monitor 5,8-calowy w formacie 16:9, a także dwunastoprzyciskową klawiaturę, za pomocą której możliwe jest bezpośrednie wpisywanie numerów telefonów lub częstotliwości stacji radiowych. Monitor jest szczególnie przydatny podczas korzystania z nawigacji satelitarnej.

Nie znana jest jeszcze cena nowego Porsche Boxstera. Poprzednia wersja Boxstera kosztowała od 53 463 euro, czyli jakieś 220 tys zł. Boxster S był o niecałe 10 tys euro droższy.
O cenie Porsche nie wypada dyskutować, ale warto zauważyć, że to najtańszy model tej marki. Cena nie wydaje się szokować w zestawieniu z cenami innych, sportowych aut.

d24o99q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24o99q
Więcej tematów