Nowy Peugeot 308
W czerwcu firma Peugeot odda w ręce klientów nową wersję modelu 308. Z zewnątrz samochód podtrzymuje wizerunek wcześniejszego modelu. Karoseria jest teraz bardziej płynna, a boczne listwy węższe. Wokół nieco zmniejszonego wlotu powietrza pojawiła się chromowana ramka. Pomiędzy światłami umieszczono nowy znak firmowy marki. Samochód wyposażono także w nowe obręcze ze stopów lekkich.
Wnętrze zaprojektowano tak, by było jak najbardziej przestronne. Pod względem stylistyki postawiono na elegancję. W kabinie użyto skóry, aluminium oraz lakierowanych na czarno tworzyw. Jest też nowe koło kierownicy, które zapewniać ma większą wygodę prowadzenia. Użytkownikom samochodu oddano do dyspozycji zaawansowany zestaw audio z systemem telematycznym: radioodtwarzacz WIP Sound, zestaw bezprzewodowej komunikacji Bluetooth, nawigację WIP Nav, a także zestaw WIP Com 3D z chowanym, 7-calowym monitorem kolorowym, wyświetlającym obraz w formacie 16/9. Dostępny jest zestaw audio Hi-Fi renomowanej firmy JBL, któremu mogą towarzyszyć laminowane szyby boczne, poprawiające warunki akustyczne kabiny.
W zależności od wersji nowy Peugeot 308 oferuje różną funkcjonalność i pojemność bagażnika. Wacha się ona od 674 litrów w wersji SW, przez 430 litrów w wersji hatchbag do 266 litrów w wersji cabrio. Ta ostatnia dysponuje sztywnym, elektrycznie sterowanym dachem, którego otwarcie zajmuje 20 sekund. Do wersji SW można dokupić dodatkowe siedzenia, dzięki którym w aucie można przewozić siedem osób. Wersję GTi wyposażono w fotele z czerwonymi obszyciami i przyciemnione tylne szyby, a klosze reflektorów zabarwiono na kolor tytanu. W wersji CC w kabinie pasażerskiej zamontowano cztery oddzielne fotele, w których dodatkowo umieszczono nawiewy ciepłego powietrza zapewniające odpowiednią wentylację kierowcy i pasażerom. Dostępna jest także odmiana z deską rozdzielczą obszytą skórą.
Nacisk położono także na bezpieczeństwo. W wersjach hatchbag i SW samochód dysponuje ośmioma poduszkami powietrznymi, w wersji CC jest ich sześć. W porównaniu z poprzednią wersją 308 poprawiono także sztywność nadwozia. Odmiana cabrio dysponuje pałąkami, które wysuwają się w razie dachowania chroniąc głowy pasażerów. Wszystkie silniki nowego Peugeota 308 spełniają normę czystości spalin euro 5. Wśród jednostek benzynowych dostępne są silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l. Pierwszy z nich dysponuje mocą 98 KM i współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną. Silnik 1.6 l występuje w trzech odmianach o mocy 120 KM ,156 KM i 200 KM. Dwie ostatnie jednostki są parowane z manualną lub automatyczną skrzynią oferującą sześć przełożeń.
Wśród silników Diesla dostępne są jednostki o pojemności 1.6 l i 2.0 l. Mniejszy silnik w zależności od wersji rozwija moc 92 km lub 112 KM. Większy oferuje 150 lub 163 KM. Z wyjątkiem najsłabszej jednostki wszystkie silniki Diesla przenoszą swoją moc poprzez przekładnie sześciobiegowe.
Na uwagę zasługuje technologia, w jakiej wykonano silnik 1.6 e-HDI o mocy 112 KM. Jednostkę połączono z dwufunkcyjnym alternatorem, który odzyskuje energię podczas hamowania. Uzyskany w ten sposób prąd magazynowany jest w akumulatorze hybrydowym i służy do uruchamiania silnika pracującego w trybie Start & Stop. W ruchu miejskim rozwiązanie to ogranicza spalanie o 15% i zwiększa szybkość rozruchu.
Peugeot nie podał jeszcze cen nowego modelu 308.
tb/