Nowy Outlander od 109 990 zł
Duże zmiany widać w nadwoziu. Inny kształt mają zderzaki, reflektory, światła tylne. Inaczej poprowadzono linię okien. Na nowo wyprofilowano też pokrywę silnika. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11567/mitsubishi-outlander-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Projektując wnętrze styliści czerpali podobno inspirację z dużych motocykli turystycznych o sportowym charakterze. Stąd kształt centralnej konsoli przywodzi na myśl ramę motocykla. Motyw ten, powtórzony na podłokietnikach w drzwiach.
Outlanderem może podróżować – w zależności od wersji – pięć lub siedem osób siedzących w konfiguracji 2+3 lub 2+3+2. Dzielone w stosunku 60/40 fotele drugiego rzędu mają osobne siedziska, są przesuwane w zakresie 8 cm, odchylane i składane do przodu. Siedzenia rzędu trzeciego można składać i chować pod podłogą bagażnika. Czynność ta odbywa się po naciśnięciu przełącznika umieszczonego na ściance bagażnika.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11567/mitsubishi-outlander-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 229 l (wersja 7-miejscowa), przez 774 l (wersja 5-miejscowa, fotele odsunięte maksymalnie do tyłu) i 882 l (wersja 5-miejscowa, fotele przesunięte maksymalnie do przodu) po 1691 l (złożone fotele trzeciego i drugiego rzędu). Pokrywa bagażnika jest dzielona. Niższa część, utrzymująca ciężar do 200 kg, otwiera się 60 cm nad nawierzchnią, umożliwiając łatwy załadunek nieporęcznych przedmiotów.
Zawieszenie Outlandera to ta sama konstrukcja, co u poprzednika z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowym układem typu wleczonego z tyłu. Zmodyfikowano jednak jej elementy m.in. na nowo konfigurując wahacze i usztywniając mocowań kół.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11568/mitsubishi-outlander-3-b.jpeg',500,325) ) |
| --- | Outlander ma Outlander kontrolowany elektronicznie system 4WD. W standardowych warunkach moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednią oś. W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest sterowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych. W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane na tylne koła.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11568/mitsubishi-outlander-4-b.jpeg',333,500) ) |
| --- | W Polsce nowy Outlander oferowany jest z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l rozwijającym moc 140 KM. Klienci mają do wyboru cztery wersje wyposażenia. Zamówienia można już składać u dealerów Mitsubishi. Pierwsze egzemplarze nowego Outlandera powinny być dostarczone do klientów pod koniec marca.
*Wybrane dane techniczne: *
| Typ silnika | diesel |
| --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1968 |
| Moc (KM) przy obr./min | 140/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 310/1750 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,8 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 187 |
| Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,7/8,5 – 5,9/8,8* |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 464 x 180 x 168 |
| Pojemność bagażnika (l) | 229/774 - 1691 |
| Cena brutto (zł) | 109 990 |
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla I i II rzędu siedzeń, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z funkcją składania, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3.
Autor: (mp)