Nowy oszczędny silnik od Forda
Ford nie chce pozostać w tyle za konkurencją i też postanowił stworzyć mały, ale mocny silnik. Nowa jednostka ma mieć tylko 1 litr pojemności, z którego dzięki turbosprężarce produkowanych będzie aż 120 KM.
Po sukcesach VW i Fiata, też Ford zdecydował się na downsizing. Nowa jednostka będzie miała 3 cylindry wspomagane turbiną. Ma ona znaleźć się między innymi w Fieście i ma zastąpić silniki 1.6. Coraz wyższe ceny benzyny i coraz ostrzejsze normy emisji spalin wymuszają tworzenie bardziej efektywnych jednostek napędowych. Ford tłumaczy, że zastosuje wiele nowoczesnych rozwiązań zmniejszających spalanie. Wśród nich jest specjalny system pozwalający na szybsze ogrzanie się silnika, co jest szczególnie ważne zimą. Z drugiej strony kolektor wydechowy ma być wbudowany w cylindry, a to pozwoli na obniżenie temperatury spalin, a co za tym idzie efektywną pracę silnika w większym zakresie obrotów.
Przedstawiciele Forda zapewniają, że nowa jednostka mimo zastosowania turbiny będzie bardzo efektywna już przy niskich obrotach. Silnik 1.0 po raz pierwszy pojawił się już na targach w Pekinie w 2010 roku w samochodzie koncepcyjnym Ford Start. Jego europejski debiut miał miejsce w Genewie w 2011 roku, gdy został umieszczony w modelu B-Max. Więcej szczegółów na temat szczegółów technicznych i tego, w jakich modelach będzie stosowana jednostka 1.0 EcoBoost, zostaną ujawnione we wrześniu podczas targów we Frankfurcie.
Oprócz nowego silnika Ford planuje produkcję nowych skrzyń biegów. Pierwsza z nich będzie przystosowana do samochodów hybrydowych, natomiast druga to automat, który będzie posiadał aż 8 biegów. W ten sposób lepiej ma być wykorzystywana moc silników, a nowe skrzynie będą szybciej i płynniej pracować.
sj