Nowy Opel Corsa – w salonach już jesienią
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/973/corsa-nowa-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Opel wprowadzi na rynek odświeżoną wersję Corsy. W porównaniu z poprzednim modelem, nowa Corsa ma troszkę lepiej wyglądać i znacznie lepiej jeździć. W polskich salonach Opla pojawi się na jesieni tego roku.
Jeśli chodzi o wygląd, to starano się jedynie przydać Corsie nieco więcej dynamiki. Od początku lat 90. kiedy na rynek weszła Corsa II generacji, Opel bardzo ostrożnie zmienia stylistycznie swój samochód. Corsa II generacji sprzedawała się świetnie, sprzedawana od trzech lat Corsa III była więc zaprojektowana tak, aby się za bardzo od poprzedniczki nie różnić. Wprowadzane teraz zmiany też są właściwie kosmetyczne. Amatorzy śmiałych projektów mogą się więc poczuć zawiedzeni. Z drugiej jednak strony, tak mało produkuje się dziś modeli o wyraźnie rozpoznawalnym wyglądzie, że wierność jakiejkolwiek linii stylistycznej, choćby i nieco banalnej, może przysparzać marce wiernych klientów. ...Ale dość o zmianach kosmetycznych, mało istotnych w przypadku odnowionej Corsy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/973/corsa-nowa-02.jpg',600,355) ) |
| --- | Opel Corsa będzie mieć nowe, znacznie lepsze silniki benzynowe o pojemności od 1 litra do 1,8 litra i nowe silniki wysokoprężne 1,3 i 1,7. W czterech silnikach benzynowych (o mocy od 60KM do 125 KM) zastosowano technologię nazwaną przez Opla TWINPORT. W dużym uproszczeniu, jego podstawowym wyróżnikiem jest zmienny układ dolotowy powietrza i ulepszony system recyrkulacji cząsteczek benzyny. Efektem tych zmian jest poskromienie paliwożerności silnika. Zależnie od wersji oszczędność w spalaniu może wynieść aż do 23% w porównaniu z dotychczas stosowanymi silnikami. Efektem nie mniej ważnym, a często niedocenianym przez samych właścicieli, jest ograniczenie ilości szkodliwych substancji powstających w wyniku spalania.
Silniki dieslowskie 1,3 i 1,7 (51 kW/70 KM i 74 kW/100 KM) pracują w technice bezpośredniego wtrysku common rail ostatniej generacji. Silniejsza jednostka ma zmienną geometrię łopatek turbiny doładowującej. Średnie spalanie obu jednostek, to odpowiednio 4,5 i 4,8 litra na 100 km. Wspomniane silniki zastąpią dotychczas montowane diesle nie tylko w Corsie ale i Merivie, a także prawdopodobnie w Astrze
Najważniejsza dla większości polskich klientów jest kwestia ceny. Nie wiadomo jeszcze ile trzeba będzie zapłacić za nową Corsę. Tych, którzy decyzję o zakupie podporządkowują chłodnej kalkulacji kosztów ucieszy wiadomość, że wydłuży się okres miedzy przeglądami: dla aut z silnikami benzynowymi wyniesie on 30 000 km; dla diesli 50 000 km.