Nowy Nissan Micra: więcej niż facelifting
Nowy Nissan Micra został poddany serii udoskonaleń. Zmiany są na tyle duże, że znacząco wykraczają poza tak zwany "facelifting".
Pomimo, że odświeżony model bazuje na IV generacji tego miejskiego auta, to określany jest mianem "nowego Nissana Micra". Wraz z całkowicie nowym kształtem przedniej i tylnej części nadwozia pojazd otrzymał również zmienione wnętrze - nowe rozwiązania technologiczne, konsolę środkową, bardziej czytelne zegary, tapicerkę, wykończenia oraz port USB i wejście Aux-in. W zależności od wersji auto może być wyposażony w nowe centrum komunikacji z odbiornikiem radiowym i systemem nawigacji z dużym (5,8-calowym) ekranem dotykowym. System obsługuje technologię Google Send-To-Car oraz posiada dostęp do bazy POI Google, prognozy pogody czy lokalnych cenach paliwa.
Klienci będą mieli do wyboru dwa nowe, odważne kolory oraz 15 i 16-calowe obręcze ze stopów metali lekkich, jak również zaawansowany system wspomagania parkowania, który mierzy ilość dostępnego miejsca na parkingu i wskazuje przydatne dla kierowcy informacje na desce rozdzielczej. Pomocne będą również elektryczne wspomaganie kierownicy oraz niewielki promień skrętu na poziomie 4,65 m. Projektanci zdecydowali się na nowy wlot powietrza, nawiązujący do wizerunku marki, w którym okrągły emblemat umieszczony jest w chromowanym elemencie w kształcie litery V. Zmieniono pokrywę silnika, nadkola, reflektory przednie oraz przedni zderzak. Z tyłu znajdziemy nowe diodowe światła, spojler w dolnej części bagażnika oraz nowy zderzak.
Podstawową jednostką napędową będzie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-S 1,2 (80 lub 98 KM) z systemem start/stop. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km, zaś z motorem współpracować może 5-biegowa skrzynia manualna bądź przekładnia automatyczna CVT.
Marka przewidziała 3 wersje wyposażenia. Podstawowa, Visia, obejmuje centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, pakiet poduszek powietrznych przednich i bocznych, ABS oraz ESP. Odmiana Acenta posiada dodatkowo elementy chromowane, lusterka i klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, spojler dachowy, klimatyzację ręczną, skórzane koło kierownicy oraz podłokietnik. Decydując się na najwyższą wersję, Tekina, otrzymamy klimatyzację automatyczną, systemy NissanConnect i pomiaru wielkości miejsca parkingowego, reflektory przeciwmgłowe, automatycznie włączane światła i wycieraczki oraz składane lusterka boczne. Opcjonalnie dostępny będzie dach panoramiczny i system I-Key z przyciskiem uruchamiania zapłonu.
Nissan Micra, w niektórych krajach znany jako March, powstaje w 4 fabrykach rozlokowanych po całym świecie i jest sprzedawany w 56 krajach. Wiele ze zmian wprowadzono wyłącznie na rynek europejski.
Źródło: Nissan
ll/moto.wp.pl