Trwa ładowanie...
27-04-2016 17:39

Nowy Nissan GT-R wyceniony

Nowy Nissan GT-R wycenionyŹródło: Materiały prasowe
d4jdngl
d4jdngl

Nowy Nissan GT-R, zaprezentowany oficjalnie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, trafił do polskich salonów. Samochód (rok modelowy 2017) wygląda inaczej, zarówno z zewnątrz, jak i w środku, ale najważniejsze, że jest mocniejszy. A według twórców także szybszy na torze.

Przód nadwozia nowego GT-R-a został przebudowany. Powiększono kratę wlotu powietrza w kształcie litery „v”. - nie tylko dla poprawy stylistyki, ale także by zapewnić lepsze chłodzenie silnika. Nowa pokrywa motoru została wzmocniona, co poprawiło stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Odświeżono także przedni spojler oraz zderzaki.

Boczne spojlery wysunięto na zewnątrz, by poprawić przepływ powietrza. Gruntowną modernizację przeszedł również tył. Cztery pierścienie tylnych lamp wciąż stanowią znak rozpoznawczy GT-R-a, ale w celu poprawy własności aerodynamicznych zmieniono kształt nadwozia. Pojawiły się też dodatkowe wloty powietrza z każdej strony samochodu, obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Linię wyznaczającą granicę między dolną częścią zderzaka a górnym pasem, poprowadzono wyżej niż dotychczas, dzięki czemu tył samochodu został optycznie poszerzony. Większe zmiany zaszły w środku. Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe, jej środkowa część została uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do 11. 8-calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej.

d4jdngl

Wreszcie najważniejsze - silnik. 24-zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem rozwija teraz moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie. Dzięki zwiększonej mocy, indywidualnemu sterowaniu zapłonem w poszczególnych cylindrach i wsparciu turbosprężarek, GT-R ma lepszą elastyczność na średnich i wysokich obrotach (od 3200 obr./min. wzwyż). Motor współpracuje z płynniej działającą i cichszą niż dotychczas dwusprzęgłową, 6-biegową przekładnią. Poprawiono też brzmienie jednostki napędowej. Wydech jest z tytanu, a wspomaga go system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE). Nissan GT-R 2017 jest już dostępny. Cennik startuje od 521 tys. zł. Wersję Prestige Edition (skórzane wnętrze) wyceniono na 555 tys. zł. MAK

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj