Nowy Nissan GT-R. Japońska "godzilla" jeszcze mocniejsza

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku Nissan zaprezentował nowego GT-R-a (rok modelowy 2017). Samochód wygląda inaczej, zarówno z zewnątrz jak i w środku, ale najważniejsze, że jest mocniejszy. A według twórców także szybszy na torze.

Przód nadwozia nowego GT-R-a został przebudowany. Powiększono kratę wlotu powietrza w kształcie litery „v”. To nie tylko w celu stylistycznym, ale także by zapewnić lepsze chłodzenie silnika. Nowa pokrywa silnika została wzmocniona, co poprawiło stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Odświeżono także przedni spojler oraz zderzaki.

Boczne spojlery wysunięto na zewnątrz, by poprawić przepływ powietrza. Gruntowną modernizację przeszedł również tył. Cztery pierścienie tylnych lamp wciąż stanowią znak rozpoznawczy GT-R-a, ale w celu poprawy własności aerodynamicznych zmieniono kształt nadwozia. Pojawiły się też dodatkowe wloty powietrza z każdej strony samochodu, obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Linię wyznaczającą granicę między dolną częścią zderzaka a górnym pasem poprowadzono wyżej niż dotychczas, dzięki czemu tył samochodu został optycznie poszerzony.

Większe zmiany zaszły w środku. Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe, jej środkowa część została uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do 11. 8-calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej.

Wreszcie najważniejsze - silnik. 24-zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem rozwija teraz moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Każdy egzemplarz silnika jest montowany ręcznie. Dzięki zwiększonej mocy, indywidualnemu sterowaniu zapłonem w poszczególnych cylindrach i wsparciu turbosprężarek, GT-R ma lepszą elastyczność na średnich i wysokich obrotach (od 3200 obr./min. wzwyż).

Motor współpracuje z płynniej działającą i cichszą niż dotychczas dwusprzęgłową, 6-biegową przekładnią. Poprawiono też brzmienie jednostki napędowej. Wydech jest z tytanu, a wspomaga go system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE).

Nissan GT-R 2017 będzie dostępny w sprzedaży od lata bieżącego roku.

MAK

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀