Trwa ładowanie...
28-06-2011 12:13

Nowy Nissan co 6 tygodni

Nowy Nissan co 6 tygodniŹródło: zdjęcie producenta
d1n48ni
d1n48ni

Japończycy ogłosili, że chcą wprowadzić plan biznesowy nazwany Power 88. Liczba oznacza cel w postaci 8-procentowego udziału w rynku i zysku na poziomie 8 proc. Takie wyniki mają zostać osiągnięte w 2016 roku. Za tymi nudnymi liczbami kryje się coś bardziej imponującego.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Strategia Nissana nie jest złożona, ale wydaje się ciężka do wykonania. Otóż japońska firma zamierza co 6 tygodni wypuszczać na rynek zupełnie nowy samochód. W ten sposób ma wypełnić 92 proc. segmentów na światowym rynku. Duży nacisk ma być położony na nowe technologie i szybkie ich wprowadzanie do produkowanych modeli. Kolejnym polem rozwoju mają być samochody elektryczne. Po dość głośnej kampanii reklamowej modelu Leaf Nissan liczy na sukces w tej gałęzi rynku. Japończycy zakładają, że wraz z Renault w ciągu najbliższych 6 lat sprzedadzą aż 1,5 mln samochodów o napędzie elektrycznym.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na największe wzrosty Nissan liczy w Brazylii, Chinach, Indiach i Rosji. W Ameryce Południowej ma powstać nowa fabryka, która ma zaspokoić potrzeby tamtejszego rynku. Duże nadzieje pokładane są też w marce Infiniti. Nissan chce, aby roczna sprzedaż wzrosła z aktualnych 150 000 sztuk do 500 000 w 2016 roku. W ofercie tej marki ma się znaleźć "przynajmniej 10 modeli" i dzięki temu zakładane jest, że za 6 lat Infiniti osiągnie 10-procentowy udział w rynku aut luksusowych.

Carlos Ghosn, szef Nissana i Renault, zapowiedział, że jego firma planuje walkę z największymi producentami samochodów - General Motors, Toyotą i Volkswagenem. Plan jest ambitny i na pewno nie łatwy, ale chyba nie ma lepszego na próbę jego realizacji niż czas, gdy światowy popyt na samochody zaczyna rosnąć po kryzysie finansowym.

sj

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj