Nowy Mercedes Sprinter naszpikowany elektroniką
Nowy model flagowego "dostawczaka" Mercedesa wyposażony jest między innymi w 7-stopniową skrzynię biegów, pakiet BlueEFFICIENCY oraz dwie nowe funkcje systemu ESP.
Od lipca nowa skrzynia biegów 7G-Tronic będzie po raz pierwszy na całym świecie oferowana jako opcja do samochodu dostawczego (w Polsce jest ona dostępna już od stycznia). Siedmiostopniowy automat jest sterowany elektronicznie i został dostosowany do specyficznych wymagań tego typu pojazdów.
Na szczególną uwagę zasługuje zmniejszenie zużycia paliwa dzięki pakietowi BlueEFFICIENCY. W zależności od wersji i przełożenia osi, w przypadku modelu Sprinter o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i czterocylindrowym silniku wysokoprężnym bez trudu udaje się utrzymać zużycie paliwa poniżej poziomu 7,5 l. Pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność obejmuje system ECO Start-Stop, opony o zmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układu kierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowaną elektrycznie pompę paliwową.
Kolejnym rozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenie, dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2.
System ESP wyposażony jest w dwie nowe funkcje. Podczas deszczu i jazdy na mokrej powierzchni funkcja Brake Disk Wipe wytwarza w regularnych odstępach czasu niewielkie ciśnienie w układzie hamulcowym, które usuwa wodny film z tarcz hamulcowych. Uzupełnienie tego systemu stanowi funkcja Electronic Brake Prefill: moment, gdy kierowca nagle zwalnia pedał gazu, interpretowany jest jako wstęp do manewru hamowania. System reaguje wówczas lekkim zbliżeniem klocków hamulcowych do tarcz.
ml/