Nowy Mercedes Klasy E - kwiecień 2002
Nowy Mercedes Klasy E, kwiecień 2002, (laz)
Mercedes klasy E, ma 24% udział w światowym i 26% w polskim rynku limuzyn klasy wyższej. Nowy model ma podtrzymać dominację koncernu ze Stutgartu. Oprócz wartości, jakie niesie ze sobą każdy pojazd z gwiazdą na masce, Mersedes klasy E dostarczy swoim nabywcom nowatorskie rozwiązania dotąd nie stosowane w autach wielkoseryjnych. Wyglądem nieznacznie odbiega od swojego poprzednika...ale tylko z daleka. Z bliska dostrzec można lżejszą linię, zwłaszcza z tyłu. Limuzyna nie straciła nic ze swego prestiżu, ale jest teraz dynamiczniejsza.
Dynamiczny charakter auta ujawniony przez stylistów, znajduje swoje potwierdzenie w konstrukcji zawieszenia. Czterowahaczowa oś przednia i wielowahaczowa oś tylnia zapewnić mają dobre właściwości trakcyjne nawet przy sportowej jeździe. Jako opcja dodatkowa montowany jest całkiem nowy system zawieszenia pneumatycznego Airmatic DC, który analizując stan nawierzchni i styl jazdy kierowcy na bieżąco zmienia charakterystykę zawieszenia. Luksusowa limuzyna dostosuje się więc do fatalnych polskich dróg i odzyska walory komfortowe, jeśli wjedziemy na autostradę. Seryjnie montowany jest system stabilizujący tor jazdy ESP i mantowany dotychczas tylko w sportowych Mercedesach SL, elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC.
Mercedesa E napędzać może jeden z trzech silników benzynowych: sześcio- i ośmiocylindrowych o mocach od 177 KM do 306 KM albo jeden z dwóch silników Diesla CDI: cztero i pięciocylindrondrowych jednostek o mocach 150 KM i 177KM. Silniki wysokoprężne należą do drugiej generacji CDI, i z tej racji ich maksymalny moment obrotowy wzrósł nawet o 8% w porównaniu z poprzednikami. Czterocylindrowy diesel został po raz pierwszy wyposażony w dwa wałki wyrównawcze. Z czasem paleta silników zostanie poszerzona o nową czterocylindrową jednostkę z kompresorem oraz diesle o czterech, sześciu i ośmiu cylindrach.
Pamiętając o fakcie, że właściciel Mercedesa klasy E jeździ czesto na tylnim siedzeniu, limuzynę można wyposażyć w czterostrefową klimatyzację Thermotronic. O komfort zadbają ponadto dynamiczne siedzenia wielokonturowe, które napełniają się powietrzem. Mercedesa klasy E możemy zamówić w jednej z trzech wersji: Classic, Elegance i Avantgarde. Podstawowa wersja Classic wyposażona jest w radio, klimatyzację, elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC, felgi aluminiowe. Najwyższa wersja Avantgarde obejmuje detale stylistyczne, mające zindywidualizować samochód, jak dynamicznie ukształtowane zderzaki i listwy progowe, tapicerkę łączącą skórę z tkaniną oraz zegary z białymi cyferblatami.
W tym roku Mercedes zamierza sprzedać w Polsce tylko 320 sztuk nowego modelu klasy E. W 2003 roku, po uzupełnieniu oferty o wersję kombi, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce, Nicolas J. Speeks zapowiada sprzedaż około 800 egzemplarzy. Najtańsza wersja, wyposażona w silnik 220 CDI, kosztuje 44 408 euro, czyli około 160 tys zł.