Trwa ładowanie...
10-07-2002 15:10

Nowy Mercedes Klasy C - kwiecień 2000

Nowy Mercedes Klasy C - kwiecień 2000
d28zuo7
d28zuo7

Nowy Mercedes Klasy C, kwiecień 2000, DaimlerChrysler Automotive Polska

(WP)
Źródło: (WP)

20 innowacji przejętych z modeli Mercedesa wyższych klas w wyposażeniu seryjnym;
stylistyka nadwozia łącząca dynamikę z elegancją;
bogatsze wyposażenie seryjne;
trzy linie wyposażeniowe - stylistyczne spełniające indywidualne życzenia klientów;
poduszki powietrzne boczne i okienne w wyposażeniu standardowym; wartość mom. obr. większa o 43%;
doskonała aerodynamika;
współczynnik Cx - 0,26.

Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy C, która odbyła się w Sindelfingen poprzedzona była czterema latami badań rozwojowych. Inwestycje wyniosły 1,36 miliarda Euro.

d28zuo7

Limuzyna ta pojawi się w salonach Mercedes-Benz w maju bieżącego roku. Poprzednia Klasa C wyprodukowana została w ilości ponad 1, 6 min egzemplarzy i w wielu krajach zdobyła pierwszą pozycję wśród limuzyn w swoim segmencie rynkowym.

W seryjnym wyposażeniu nowej Klasy C znajduje się obszerny pakiet nowinek technicznych, które nie występowały dotąd w samochodach tego segmentu rynkowego. Jeszcze nigdy przedtem w tej klasie pojazdów nie poświęcono tak wiele uwagi zagadnieniom bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki najnowocześniejszej technice nowy Mercedes klasy C gwarantuje dynamiczną, przyjemną jazdę.

(WP)
Źródło: (WP)

Atrakcyjna stylistyka nadwozia z nowocześnie zaprojektowanym układem czterech reflektorów jest odbiciem dwóch najważniejszych cech nowego auta: dynamiki i elegancji.

d28zuo7

Limuzyna ta jest nowoczesnym pojazdem, wyróżniającym się nowymi rozwiązaniami technicznymi w zakresie konstrukcji podwozia, mocniejszym napędem i najnowocześniejszą techniką, a przede wszystkim sportową charakterystyką jazdy. Klasa C łączy dynamikę z typowymi cechami Mercedesa, jak: bezpieczeństwo, najwyższa jakość, niezrównany komfort i niezawodność.

W seryjnym wyposażeniu nowej Klasy C znajduje się obszerny pakiet innowacyjnych rozwiązań technicznych znanych dotąd jedynie z najbardziej luksusowych modeli pojazdów ze znakiem gwiazdy. Poduszki powietrzne przy oknach, poduszki powietrzne (przednie i boczne) z przodu o dwustopniowo regulowanym wypełnieniu, asystent automatycznego włączania świateł, wielofunkcyjna kierownica, centralny wyświetlacz oraz przewody światłowodowe - to tylko niektóre przykłady, wybrane z szeregu nowych rozwiązań, które awansują Klasę C do grupy technicznych liderów w jej segmencie rynkowym. Łącznie do wyposażenia seryjnego nowej Klasy C weszło ponad 20 technicznych innowacji przejętych z najbardziej luksusowych modeli Mercedesa.

Wysoki stopień bezpieczeństwa zapewniają oferowane w wyposażeniu seryjnym : elektroniczny program stabilizacji jazdy (ESP), asystent układu hamulcowego (BAS), układ rozpoznający obecność fotelików dziecięcych, napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki nacisku pasów z przodu oraz na obu bocznych miejscach tylnego siedzenia, zagłówki dla wszystkich pasażerów oraz boczne poduszki powietrzne w przednich i tylnych drzwiach. Do wyposażenia seryjnego należą także tempomat wraz z funkcją ogranicznika prędkości SPEEDTRONIC oraz sześciobiegowa skrzynia biegów.

d28zuo7

W porównaniu z poprzednim modelem Mercedes-Benz podniósł wartość seryjnego wyposażenia nowej klasy C o ok. 3700 marek.

CIassic, Elegance i Avantgarde - trzy linie dla indywidualistów

Trzy linie wyposażeniowe - stylistyczne są odpowiedzią na cechującą nowoczesnego człowieka potrzebę indywidualizacji. Podczas gdy bazowy model CIassic prezentuje się klasycznie i powściągliwie, linia Elegance w pełni uzasadnia swą nazwę dzięki luksusowemu wyposażeniu, chromowanym listwom, felgom ze stopów lekkich oraz skórzanej kierownicy. W wydaniu Avantgarde nowy model klasy C prezentuje się zaś od dynamicznej strony. Wersja Avangarde ma przyciemnione szyby w barwie błękitu, elementy wystroju wnętrza (środkowa konsola oraz drzwi) z modelowanego aluminium oraz 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Awangardowy charakter tego modelu podkreśla dodatkowo dynamiczny kształt zderzaków oraz bocznych owiewek.

Po raz pierwszy także radio obsługiwane głosem

Również w zakresie wyposażenia dodatkowego nowa Klasa C oferuje liczne nowinki techniczne. Po raz pierwszy, zamawiając Klasę C, można na życzenie otrzymać najnowocześniejsze systemy przejęte z Klasy S. Są to m. in, automatyczna komfortowa klimatyzacja THERMOTRONIC, nowoczesny system obsługi COMAND, dynamiczny przewodnik DynAPS oraz system audio Bose z automatyczną kompensacją odgłosów jazdy. Nowatorski system sterowania głosem LINGUATRONIC, który dotychczas dostępny był jedynie z telefonem, może być po raz pierwszy dostarczany na życzenie w Klasie C jako regulacja odbiornika radiowego i odtwarzacza CD.

(WP)
Źródło: (WP)

Silniki o zdecydowanie podwyższonej dynamice i lepszych wartościach momentu obrotowego

Dynamika i radość z prowadzenia samochodu zapewnione są dzięki siedmiu nowym bądź udoskonalonym silnikom. Mają one do 20% mocy więcej niż dotychczas i cechują się momentem obrotowym wyższym nawet o 43 %. Cztery wersje silników benzynowych i trzy wysokoprężnych wykazują się mocą od 85 kW/115 KM do 160 kW/218 KM.

d28zuo7

Szczególnie nowo opracowany, wyposażony w sprężarkę silnik o pojemności 2,0 l, czyni nową Klasę C pojazdem niezwykle dynamicznym. Dzięki mechanicznemu dotadowaniu czterocylindrowy silnik o mocy 120 kW /163 KM osiąga charakterystykę mocy na poziomie silnika sześciocylindrowego. Auto potrzebuje tylko 9,3 sekundy na przyspieszenie od O do 100 km/godz. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/godz. Mimo tego parametry zużycia paliwa są idealne: w porównaniu z dotychczasowym C 200, mającym o 20% niższą moc i moment obrotowy, nowy C 200 KOMPRESSOR zużywa 9,5 l na 100 km (łączne zużycie NEFZ), czyli tylko o 0,1 l paliwa więcej. Nowością dla klasy C jest także silnik V6 o pojemności 3,2 l, którego moc, wynosząca 160 kW/218 KM, zapewnia najwyższe osiągi, a tym samym także wiodącą pozycję w tym sektorze rynku.

Wielki postęp dokonał się w Mercedesie w dziedzinie emisji spalin: benzynowe silniki nowej klasy C spełniają już dziś ostre wymogi norm Unii Europejskiej, przewidziane na rok 2005.

Także osiągi modeli z silnikami Diesla są imponujące. Nowy pięciocylindrowy silnik C 270 CDI pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 230 km/godz., jest więc szybszy o 27 km/godz. od dotychczasowego C 250 TURBODIESEL. Umożliwia to turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz nowoczesna technika wtrysku Common Rail, które ponadto powodują, iż nowy model Klasy C zużywa o 14% paliwa mniej niż jego poprzednik. Również modele wyposażone w 4-cylindrowe silniki wysokoprężne - C 200 CDI i C 220 CDI, zużywają tyle samo paliwa, co dotychczasowe silniki: 6,1 bądź 6,2 l na 100 km (łączne zużycie NEFZ), mimo iż mają większą moc.

d28zuo7

Nowoczesne rozwiązania w zakresie obsługi pojazdu oraz systemu wskaźników

Nowoczesne rozwiązania w zakresie obsługi pojazdu oraz systemu wskaźników podnoszą komfort jazdy i przyjemność prowadzenia nowego modelu Klasy C. Nowoczesna technika w niespotykanym dotąd stopniu odciąża kierowcę poprzez automatyczne sterowanie szeregiem funkcji. Z pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy oraz centralnego wyświetlacza w szybkościomierzu kierowca może zaprogramować ponad 50 własnych ustawień oraz przywoływać jednym ruchem palca ważne informacje.

Wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza nowej limuzyny pozwoliły stworzyć miłą dla oka i komfortową kabinę. Podłokietniki, nowa wielofunkcyjna kierownica i dźwignia zmiany biegów tworzą doskonałą i ergonomiczną całość. Do seryjnego wyposażenia należy pionowa i pozioma regulacja kierownicy oraz elektryczna regulacja wysokości i nachylenia oparcia foteli przednich wraz z pakietem pamięci.

Wyraźnie mniejszy opór powietrza

Także w zakresie nadwozia nowy model Klasy C wyznacza trendy na przyszłość. Na przykład aerodynamika - przy współczynniku Cx wynoszącym 0,26, nowy model C 180 jest najbardziej opływową limuzyną w swoim segmencie rynkowym.

d28zuo7

Konstrukcja nadwozia - crash-box'y

Do konstrukcji przedniej części nadwozia należy moduł czołowy z crash box'ami. Są one wykonane ze stali o wysokiej odporności i skręcone śrubami z resztą karoserii, dzięki czemu można je łatwo i tanio wymienić po zderzeniu. W razie drobnych wypadków, przy prędkości do 15 km/godz., moduł czołowy przejmuje na siebie energię uderzenia, zaś usytuowana za nim konstrukcja nośna pozostaje nieuszkodzona. Podobną konstrukcję, ułatwiającą naprawy, projektanci Mercedesa zastosowali w tylnej strefie nadwozia.

Nowa oś przednia z trzema wahaczami oznacza idealną dynamikę jazdy W podstawowych dziedzinach projektowania podwozi nowy model Klasy C uzyskuje najlepsze wskaźniki. Konstruktorzy Mercedesa włożyli wiele wysiłku w opracowanie od podstaw lub udoskonalenie osi, układu kierowniczego oraz hamulców, dążąc do polepszenia i tak już wysokich standardów poprzednika. Uzyskany postęp widoczny jest w doskonałych przyśpieszeniach, precyzyjnym toczeniu się po prostej, dokładności kierowania, wysokim komforcie jazdy, skutecznym hamowaniu.

(WP)
Źródło: (WP)

Do nowinek w konstrukcji podwozia należy nowo wdrożona trzywahaczowa oś przednia z kolumnami McPhersona, nowoczesna zębatkowa przekładnia kierownicza i hamulce tarczowe o dużej średnicy z poprawionym opływem powietrza chłodzącego, zapewniające najlepszy komfort hamowania. Tylna oś z wahaczami przestrzennymi została całkowicie przekonstruowana i ustawiona na nowo.

Nowy model klasy C ma 4526 mm długości, jest więc o 10 mm dłuższy od swego poprzednika. Rozstaw kół zwiększył się o 25 mm i wynosi 2715 mm.

Polska Premiera nowej Klasy C odbędzie się podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacji w Poznaniu w dniach 25-31 maja. Podobnie jak w innych krajach europejskich nowa Klasa C pojawi się w polskich salonach Mercedes-Benz w maju 2000. W tym terminie dostępne będą następujące wersje silnikowe: C 200 Kompresor, C 240, C 320 oraz 220 CDI. Pozostałe modele pojawią się nieco później: C 220 CDI w lipcu, C 180 we wrześniu i C 270 CDI w grudniu. Cena na polskim rynku - od 47 tyś. DM netto.

d28zuo7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28zuo7
Więcej tematów