Nowy Mercedes-Benz klasy SLK
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/slk-2004-01.jpg',600,374) ) |
| --- | Obecnie sprzedawany model SLK produkowany jest już od 1996 roku, nic też dziwnego, że już niebawem Mercedes-Benz przedstawi drugą jego generację. Debiut będzie miał miejsce w kwietniu, a już teraz przekazano pierwsze zdjęcia i podstawowe informacje dotyczące tego auta. Nowy model jest większy, mocniejszy i szybszy od swego poprzednika.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/slk-2004-03.jpg',600,405) ) |
| --- | Nową klasę SLK napędzać może jeden z trzech silników o mocy od 163 KM do 360 KM. Najsłabsza jednostka, to znany choćby z klasy C dwulitrowy silnik benzynowy 200 Kompressor o mocy 120 kW/163 KM. DO tego silnika montowana będzie sześciobiegowa automatyczna, lub pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Drugim pod względem mocy silnikiem jest całkiem nowy, sześciocylindrowy o mocy 200 kW/272 KM. Napędzany nim Mercedes SLK 350 będzie osiągał prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,6 sekundy, gdy z silnikiem będzie połączona skrzynia manualna, lub w 5,5 sekundy, jeśli zamontowany będzie automat. Lepszy rezultat skrzyni automatycznej niż manualnej wynika z zastosowania w tym modelu z najnowszej siedmioprzekładniowej automatycznej skrzyni biegów Mercedesa, 7G-TRONIC. Trzecia, najsilniejsza wersja silnikowa to SLK 55 AMG o mocy 265 kW/360 KM, która przekazywana za pośrednictwem wspomnianej przekładni 7G-TRONIC zapewni autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/slk-2004-04.jpg',600,418) ) |
| --- | Mercedes SLK będzie teraz miał większy rozstaw osi (30 milimetrów). Poprawią się nie tylko właściwości jezdne, ale i komfort. SLK będzie nieco obszerniejszy w środku, którego wystrój ma być utrzymany w srebrno-czarnej tonacji. Auto będzie znacznie lepiej wyposażone. Zastaw grający o mocy 380 Watt uzupełniać będzie kolorowy ekran oraz oddzielny od CD napęd przeznaczony dla DVD i nawigacji satelitarnej. Komfort pasażerów ma zapewnić unikatowy system wentylacji o nazwie Airscarf, co należałoby przetłumaczyć jako „szalik z powietrza”. Otóż w zagłówkach foteli umieszczono wyloty ciepłego powietrza, którego strumienie mają ogrzewać głowy, szyje i karki pasażerów. Airscarf ma pozwolić cieszyć się urokami jazdy bez dachu nawet przy niższych temperaturach. Ulepszona w nowym modelu konstrukcja dachu pozwoliła skrócić czas jego składania do 22 sekund. By zaś właściciel zanadto się nie znudził oczekiwaniem na rozłożenie, czy złożenie dachu, może uruchomić tę operację już dochodząc do samochodu – za pomocą pilota
w kluczyku. 3 miesiące przed debiutem ceny nie są jeszcze znane.