Nowy Lexus RX 300
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/393/rx300-01.jpg',600,402) ) |
| --- | Za niespełna miesiąc, podczas genewskich targów motoryzacyjnych zadebiutuje najnowsza wersja Lexusa RX 300.
Nowego Lexusa RX 300 obdarzono elementami upadabniającymi go do pozostałych aut tej marki. Ma charakterystyczny kształt tylnego słupka, grilla i reflektorów.
W porównaniu do poprzedniej wersji jego długość wzrosła o 165mm i wynosi teraz 4740mm. Jest szerszy od poprzednika o 25 mm. Bardzo ważny dla właściwości jezdnych auta jest fakt, że zwiększono również rozstaw osi o 100mm. Pomimo tego średnica zawracania zmniejszona została do 5.7m.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/393/rx300-02.jpg',600,308) ) |
| --- | Modernizacji poddano znajdujące się w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona oraz sprężyny śrubowe, co polepszyło prowadzenie auta. Wielowachaczowe zawieszenie tylnich kół zostało usztywnione. Przekonstruowano resory i amortyzatory. Zawieszenie pneumatyczne (dostępne w opcji) umożliwia teraz zmianę prześwitu w granicach 55mm. Wszystkie te zabiegi mają sprawić, aby RX 300 pozwalało na bardzo dynamiczną, sportową niemal jazdę.
Wyświetl dane techniczne ) Lexusa RX 300
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/393/rx300-03.jpg',600,418) ) |
| --- | Europejska wersja nowego RX 300 (w USA nazwa się: RX) napędzana jest silnikiem znanym już z poprzedniego modelu: 3.0 V6. Jego moc zwiększono przemodelowując układ dolotowy i wydechowy. Wzrosła ona ze 148kW (201 KM) do 150kW (204 KM. Maksymalną prędkość RX 300 udało się podnieść ze 180 do 200 km/h.
Pojazd wyposażono w nową, 5-stopniową automatyczną przekładnię, która posiada dodatkowy mechanizm umożliwiający sekwencyjną zmianę biegów.