Nowy Lexus LFA zbudowany z BMW?
W swoim ekologicznym bolidzie Niemcy zastosowali trzycylindrową jednostkę spalinową z technologią BMW TwinPower Turbo oraz technologię BMW eDrive w postaci hybrydowego silnika elektrycznego. Silnik benzynowy 1,5 l rozwija moc 231 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Z kolei silnik elektryczny ma 131 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Łączna moc systemowa to 362 KM, co pozwala uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy.
Japoński odpowiednik BMW i8 ma być jeszcze szybszy. Mówi się nawet, że będzie mocniejszy od swojego poprzednika, którego „V-dziesiątka” generowała 560 KM i 480 Nm, zapewniając sprint od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalną powyżej 320 km/h.
Źródło: Mototarget
tb/