Nowy Lexus ES 330
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8079/lexus-es330-01.jpg',600,402) ) |
| --- | Już w tym miesiącu pojawi się w sprzedaży ulepszona wersja Luxusa ES 330. Samochód konkurujący na amerykańskim rynku głównie z bezpiecznym i statecznym Volvo S80 oraz wyraźnie sportową Acurą TL wyróżniać ma się komfortem i elegancją. ...Taki jest plan producenta, który model ES330 projektował na wzór flagowego Lexusa LS 430.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8079/lexus-es330-02.jpg',600,402) ) |
| --- | Auto zostało wyposażone w wiele udogodnień podnoszących komfort podróżowania. System nawigacji satelitarnej, który w tej klasie powoli staje się standardem na rynku północnoamerykańskim - wzbogacono teraz o moduł pozwalający na obsługę głosową. Szyba w przednich drzwiach jest wykonana z takich surowców, by nie osiadały na niej krople wody, zaś wszystkie drzwi w samochodzie są podświetlone co ma ułatwić korzystanie z auta po zmierzchu. Lexus ES 330 w swym standardzie oferuje podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, które zapamiętuję do dziesięciu ustawień pozycji. Mniejsze wrażenie robi dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z systemem filtrów powietrznych i automatycznie zmieniające położenie podczas cofania lusterka wsteczne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8079/lexus-es330-03.jpg',600,402) ) |
| --- | Nie tylko udogodnienia zastosowane we wnętrzu samochodu powodują, że jazda Lexusem ES 330 jest komfortowa. Każde z czterech kół samochodu jest osadzone w antywibracyjnej ramie. Także podłoga oraz osłony silnika mają zmniejszać hałaśliwość zespołu napędowego. Co do samego silnika, to w nowym modelu Lexusa ES 330 zastosowano 3.3 litrową jednostkę V6 o mocy maksymalnej 225 KM.
Moc tę przenosi pięciobiegowy automat. Poprawiono nieco poziom bezpieczeństwa wprowadzając dwustopniowe poduszki powietrzne. Ta zamontowana przed pasażerem przedniego fotela automatycznie dezaktywuje się, gdy na siedzeniu jedzie dziecko.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8079/lexus-es330-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Tak jak zazwyczaj w Lexusach, żadne z wprowadzanych rozwiązań nie jest szczególnie rewolucyjne – wszak marka ta zasłynęła nie innowacyjnością, a niezawodnością trudną do osiągnięcia kiedy wdraża się nowinki. Wprowadzane udogodnienia nie szokują, ale to nie one przekonać mają klientów o unikalnym komforcie Lexusa ES 330. ...To nadwozie o dość klasycznej linii odzwierciedla sens zmian jakich dokonano w tym modelu, i to one ma go wyróżnić spośród konkurencji. Wizualny odbiór właściwości auta zadecyduje, czy klienci uwierzą w jego wyjątkową elegancję, komfort.
Za Lexusa ES 330 zapłacić trzeba będzie w USA około 32 tys dolarów, czyli o blisko 23 tys dolarów mniej niż za flagowego Luxusa LS 430. Czy amerykańscy klienci dopatrzą się podobieństw pomiędzy oboma autami i to skłoni ich do zakupu tańszego modelu – trudno orzec. Problem to dość odległy dla polskich klientów, którzy za pieniądze, za które w USA można kupić Lexusa ES 330, w Polsce mogą mieć średnio wyposażoną Toyotę Avensis.