Nowy Jeep Cherokee zadebiutuje w Genewie
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie będzie miał miejsce europejski debiut nowego Jeepa Cherokee. Będzie to czwarta generacja tego modelu.
Projektanci otrzymali za zadanie stworzenie auta, które skierowałoby markę ku nowej erze, zachowując jednocześnie funkcjonalność oraz tradycję. Aerodynamikę nowego Cherokee akcentują płynne linie nadwozia zaś o charakterze terenowym świadczy masywność. Z przodu znajduje się spadzista pokrywa komory silnika zwieńczona siedmiodzielną atrapą chłodnicy ze spiczastym poziomym przetłoczeniem. Z boku widoczne są typowe dla marki trapezoidalne nadkola. Integralną część tyłu stanowią światła zespolone LED, których kształt niejako łączy "górę" i "dół" klapy w formie zazębiającego się horyzontalnie akcentu graficznego. Podobną rolę pełnią lampy przeciwmgielne i elementy odblaskowe w zderzaku tylnym. Klienci będą mieli do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół oraz podwójne okno dachowe.
W kabinie dominują starannie rzeźbione kształty oraz markowe akcenty stylizacyjne. Oprawę konsoli centralnej odwzorowano z zarysu atrapy chłodnicy wojskowego Jeep-Willysa 1940. Do wyposażenia standardowego należy wyściełana winylem osłona zestawu wskaźników. Pojazd oferowany będzie w trzech odmianach wystroju wnętrza, inspirowanych egzotyką krajobrazów różnych miejsc świata. Siedzenia pokryto materiałem tkaninowym Premium, skórą Nappa lub kombinacją materiałowo - skórzaną. W ramach opcji dostępne są także ekskluzywne elementy wyposażenia w postaci obszytej skórą i podgrzewanej kierownicy oraz modułu indukcyjnego ładowania energią podręcznych urządzeń elektronicznych. Konstruktorzy zastosowali wiele praktycznych schowków, np. u szczytu konsoli centralnej.
Oferta Jeepa Cherokee obejmować będzie trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 - jednostopniowy, w pełni automatyczny Jeep Active Drive I, dwustopniowy Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock dla zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego. Cherokee będzie również pierwszym SUV-em klasy średniej z odłączonym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii oraz zużycia paliwa.
Samochód wyposażony jest seryjnie w 9-stopniową skrzynię automatyczną. Do jej zalet należy większy potencjał startu stojącego w połączeniu z elastycznością i płynnością transferu mocy przy prędkościach autostradowych. Kierowca będzie mógł skorzystać z sekwencyjnego wyboru biegów w system Electronic Range Select. Podstawową jednostką napędową będzie wspomniany silnik turbodieslowski 2,0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa Multijet II (170 KM, 350 Nm). W ofercie znajdą się również motory benzynowe V-6 Pentastar 3,2 (272 KM, 315 Nm) oraz 2,4 Tigershark MultiAir R-4 (177 KM, 229 Nm), dostępny jedynie w Rosji i w krajach Bliskiego Wschodu.
Źródło: Jeep
ll/moto.wp.pl