Nowy Hyundai Tucson podbije Europę. Jak szybko?
*Hyundai Tucson nowej generacji może mocno namieszać w segmencie uwielbianym przez Polaków, czyli wśród SUV-ów. Wygląda bardzo atrakcyjnie, bo Hyundai - co widać - projektuje auta pod gusta Europejczyków. *
Głównym zadaniem Tucsona jest umocnić pozycję Hyundaia w Europie. - Mamy duże aspiracje dotyczące Starego Kontynentu, a Tucson będzie ambasadorem naszego sloganu „Nowe myślenie, nowe możliwości” - powiedział Jochen Sengpiehl z europejskiego oddziału marki.
Nad wyglądem modelu pracowały trzy centra projektowe – w Korei, USA i Niemczech. Koordynował je szef designu firmy, Peter Schreyer. Elementami zwracającymi uwagę są płynne przejścia, wyraziste linie i charakterystyczny, sześciokątny grill, który ma podkreślić sportową sylwetkę.
Auto „uzbrojono” w elementy zwiększające komfort pasażerów, bezpieczeństwo czynne oraz bierne. Wśród nich znajdziemy m.in. system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, układ utrzymywania toru jazdy czy funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem.
Gama jednostek napędowych obejmuje znane motory 1,7 (115 KM), 2,0 (136 lub 184 KM) oraz nowy, turbodoładowany silnik 1,6 T-GDI (136 lub 176 KM). Mocniejszy wariant tego ostatniego będzie dostępny z 7-biegową skrzynią DCT lub 6-biegową skrzynią manualną. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Hyundai Tucson będzie produkowany w czeskich Nosovicach od lipca br. Do sprzedaży wejdzie prawdopodobnie po wakacjach.