Nowy Hyundai Sonata
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8115/hyundai-sonata-01.jpg',402,277) ) |
| --- | Firma Hyundai zaprezentuje na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu piątą generację modelu Sonata. Wprowadzenie na rynek całkiem nowej generacji tego modelu było od dawna oczekiwane. Koreańskiemu producentowi prace nad nową Sonatą zajęły blisko cztery lata pochłaniając 250 milionów dolarów. Ciekawe, czy tak długie przygotowania przyniosły efekty, które pozwoliłyby Sonaciey nawiązać rywalizację z Toyotą Camry czy Hondą Accord?
Hyundai Sonata jest pomyślany głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim. Przesłanek by tak twierdzić jest kilka. Najważniejszą jest brak dieslowskiej wersji Sonaty. Do wyboru są jedynie dwa silniki benzynowe: 2.0 litrowy oraz 2.4 litrowy. Pierwszy ma moc maksymalną 144 KM przy 6000 obr/min.; zaś drugi 166 KM przy 5800 obr/min. Silniki zostały zaprojektowane wspólnie przez inżynierów Hyundaia, Mitsubishi i DaimlerChrysler – firm, które zawarły sojusz w dziedzinie zespołów napędowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8115/hyundai-sonata-02.jpg',402,302) ) |
| --- | Jak wiadomo, w USA popularnością cieszą się duże samochody. Nowa Sonata właśnie taka jest. Mierzy 4800 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1475 mm wysokości. Płyta podłogowa jest o 30 mm szersza od tej montowanej w poprzedniej Sonacie.
Czy nowy Hyundai Sonata spodoba się? Tego nie wiadomo, pierwszym sprawdzianem szans na popularność będzie paryska premiera. Znaczenie tej prezentacji nie należy jednak przeceniać, gdyż sami Koreańczycy nie spodziewają się znacznego zainteresowania Sonatą wśród Europejczyków.