Nowy Hyundai Elantra
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9673/elantra2007-hyundai-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Hyundai zaprezentował czwartą generację modelu Elantra. Choć auto debiutuje na rynku amerykańskim, to warto mu się przyjrzeć – wszak to nieco później dotrze i do Europy.
Nową Elantrę zaprojektowano wprawdzie w Korei, ale z myślą o klientach na całym świecie. Dlatego też starano się nadać temu modelowi atrakcyjnej, nawiązującej do stylu sportowego powierzchowności. Efekt nie jest może porażający, ale przyznać trzeba, że Elantra ma lekką, bezpretensjonalną sylwetkę. Zwiększono przy tym wysokość i długość pojazdu, oraz podwyższono pozycję siedzenia kierowcy o 4,57 cm, pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Bagażnik ma pojemność 460 litrów (wedle standardów VDA).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9673/elantra2007-hyundai-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Elantrę napędzać może jeden z dwóch silników benzynowych, lub diesel. Jednostka benzynowa 1,6 osiąga moc 122 KM przy 6200 obr./min i 154 Nm momentu obrotowego przy 4200 obr./min. Dwulitrowy silnik z aluminiową głowicą cylindra DOHC i systemem CVVT (zmiennych faz rozrządu) osiąga 143 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4600 obr./min. Poza rynkami Ameryki Północnej nowa Elantra dostępna będzie z silnikiem wysokoprężnym 1,6 wyposażonym w system bezpośredniego wtrysku common rail, hydrauliczny regulator luzów zaworowych oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Maksymalna moc 115KM uzyskiwana jest przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 255 Nm w zakresie 1900-2750 obr./min.