Nowy garbus trafił wreszcie do polskich dealerów VW
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8074/garbus-01.jpg',600,532) ) |
| --- | W lipcu tego roku rozpoczęła się w Polsce sprzedaż Volkswagena New Beetle. Choć model produkowany jest od kilku lat, to jednak ze względu na zaporowe cła na samochody produkowane poza Unią Europejską, nowy garbus nie był dotychczas oferowany polskim klientom. Czy nowa wersja legendarnego "garbusa" zawładnie sercami rzesz i czy będzie to miało przełożenie na ilość sprzedanych samochodów? Wszak, pomimo cen zbliżonych do realiów polskiego rynku, nowy garbus nie jest autem dla hipisów, a już na pewno nie stanowi przykładu prostego i funkcjonalnego samochodu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8074/garbus-02.jpg',600,448) ) |
| --- | Pierwowzór garbusa, który ponad pięćdziesiąt lat temu zjechał po raz pierwszy z taśm montażowych w hanowerskiej fabryce Volkswagena odznaczał się przede wszystkim prostotą konstrukcji oraz niezawodnością. Nowa wersja samochodu prosty w swym pomyśle ma jedynie kształt - żywo nawiązujący do poprzednika. I to chyba tylko tyle, bo całe wnętrze jest naszpikowane elektroniką od elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy poczynając, a na lampkach do czytania z tyłu i podświetlanych lusterkach do makijażu kończąc.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8074/garbus-03.jpg',600,477) ) |
| --- | Silnik także przeszedł drogę ewolucji. Obecnie auto sprzedawane jest w czterech jednostkach benzynowych oraz z silnikiem wysokoprężnym. Najmocniejsza, turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra ma moc 150 KM i pozwala osiągnąć prędkość 203 km/h, co powinno usatysfakcjonować niegdysiejszych hippisów, którzy już zdążyli zapomnieć co to znaczy wiatr we włosach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8074/garbus-04.jpg',600,419) ) |
| --- | Nie wiadomo jak współczesne dzieci kwiaty w kraju nad Wisłą podejdą do ceny auta, które w podstawowej wersji modelu z silnikiem benzynowym 1,4 litra i mocy 75 KM kosztuje 63 990 złotych. Za wersję 1,8T zapłacić trzeba 85190 zł., zaś nowy garbus z silnikiem diesla o mocy 100 KM kosztuje 87790 zł. Trudno jednoznacznie wyrokować, czy ceny są wysokie czy niskie, bo auto jest bardzo nietypowe i właściwie nie ma go do czego porównać. Jeśli więc nowy garbus ma szanse na sprzedaż, to właśnie dzięki swej nietypowości – jakże cenną w coraz bardziej zunifikowanym przemyśle motoryzacyjnym.