Trwa ładowanie...
23-01-2006 11:17

Nowy Ford Transit

Nowy Ford Transit
d1dnbr7
d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9062/transit-2006-01.jpeg',550,394) ) |
| --- | Po 40 latach i ponad 5 milionach sprzedanych egzemplarzy kolejnych generacji modelu Transit, Ford przedstawia kolejne jego wcielenie. Rzecz jasna, w przypadku modeli tak cenionych przez klientów, producenci powstrzymują się od rewolucyjnych zmian. Nie można jednak powiedzieć, by nowy Transit nie odróżniał się niczym szczególnym od swego poprzednika. Określić nawet można wyraźnie, w jakim kierunku podążają ewolucyjne zmiany, jakim poddano Transita A.D. 2006.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9062/transit-2006-02.jpeg',550,273) ) |
| --- | Producent z dumą podkreśla nowoczesną powierzchowność swej szlagierowej furgonetki. Nie próbując nawet przeczyć tym twierdzeniom, przyznajemy bez protestu, że nowy Transit wygląda… dość nowocześnie. Bez zbytniej brawury, ale za to wcale zgrabnie zaprojektowano przód auta, który odznacza się surową formą ostrych krawędzi. Znacznie przytulniej jest wewnątrz, co stanowi realizację bardzo istotnego założenia, jakie przyjęli projektanci. Transit ma bowiem wewnątrz przypominać auto osobowe. Kierownica z Mondeo, to nie jedyny szczegół pochodzący z aut osobowych. ...Zresztą podobieństwo do samochodu osobowego nie ogranicza się do stylistyki, a materializuje się przede wszystkim w wygodniejszej pozycji kierowcy – tak przynajmniej zapewnia producent. Komfort jazdy poprawiać ma też przeniesienie manetki zmiany biegów na deskę rozdzielczą – rozwiązanie wygodne podczas jazdy we trzy osoby w pierwszym rzędzie siedzeń, lub przy wysiadaniu kierowcy z prawej strony (jakże częste w mieście).

d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9062/transit-2006-03.jpeg',550,400) ) |
| --- | Stylistyka kabiny i komfort mają sprawić, że kierowca poczuje, jakby siedział w aucie osobowym. Zmiany w konstrukcji zawieszenia mają sprawić, że poczuje, jakby prowadził auto osobowe. Oczywiście nie mając szansy prowadzić nowego Transita nie można ocenić prawdziwości zapewnień producenta, ale dotychczasowe Transity, jak i zresztą osobowe modele Forda, chwalone są zazwyczaj za doskonałe właściwości jezdne. Co do gamy silników, to ich podstawę stanowić będą motory wysokoprężne 2,2-litrowe i 2,4-litrowe opracowane i produkowane przez Forda wspólnie z grupą PSA Peugeot Citroën.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9062/transit-2006-04.jpeg',550,312) ) |
| --- | Furgonetki już dawno przestały być wyłącznie „wołami roboczymi”, a odznaczać się muszą zaletami aut osobowych. W przypadku Transita widać to wyraźnie także pod względem bezpieczeństwa. Wyposażenie obejmuje bowiem, poza obowiązkowym ABS-em, także systemy bardziej wysublimowane, jak elektroniczny układ podziału siły hamowania (EBD), układ kontroli trakcji za pomocą hamulców (BTCS) oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP). Oby jak najwięcej tych systemów zawierało wyposażenie standardowe.

Szczegółowe dane techniczne, oraz cennik ujawnione zostaną dopiero w połowie 2006 roku, kiedy to nastąpi oficjalna premiera nowej generacji Forda Transit.

d1dnbr7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dnbr7
Więcej tematów