Nowy Ford Ranger
Najnowsza propozycja w coraz szerszej gamie modeli Forda opracowywanych z myślą o rynku globalnym - zadebiutował podczas salonu samochodowego Australian International Motor Show w Sydney.
Od czasu swojej premiery w Europie w 1997 roku Ford Ranger stale cieszy się sporym powodzeniem wśród nabywców na Starym Kontynencie. W ciągu ostatnich 20 lat okazał się też jednym z najbardziej popularnych modeli pick-upów Forda na pozostałych kontynentach, gdzie miliony zadowolonych użytkowników nauczyły się cenić nieprzeciętne walory tego samochodu.
Ford Ranger otrzymał zupełnie nową ramę podwozia, nowo skonstruowane przednie i tylne zawieszenie oraz nowy układ kierowniczy. Dzięki temu, pick-up legitymuje się większą ładownością i doskonale sprawdza się jako pojazd holujący przyczepy. Źródłem napędu są dwa nowe, bardzo oszczędne silniki Diesel common rail dobrze znanej rodziny Ford Duratorq TDCi. Napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej lub ręcznej skrzyni biegów.
Ostatnia transformacja, jakiej poddano ten model jest najbardziej widoczna w nowym wnętrzu, dzięki któremu nabywcy kompaktowego pick-upa będą mogli cieszyć się nie tylko znacznie większą przestronnością, ale także większym komfortem jazdy przy niższym poziomie hałasu. Ford Ranger imponuje także bogatym wyposażeniem - pod względem zaawansowania technicznego dostępnych funkcji i urządzeń rzeczywiście trudno będzie mu dorównać.
Pokazany w Sydney, lśniący błękitnym lakierem w odcieniu Aurora Blue, Ford Ranger XLT z podwójną kabiną, jest napędzany mocnym lecz zarazem oszczędnym, nowym silnikiem Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2-litra. Jednostka ta rozwija moc 150 KM i dysponuje imponującym momentem obrotowym 375 Nm.