Nowy Ford Kuga. Technologicznie o poziom wyżej
Ford zaprezentował nowe wcielenie swojego SUV-a: Kugi. Auto po faceliftingu zostało udoskonalone technicznie i technologicznie oraz ma bardziej sportowy charakter.
Wśród nowych rozwiązań najważniejsze to system multimedialno-komunikacyjny Sync 3, nowe systemy wsparcia kierowcy, poprawienie ergonomii kabiny oraz nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi.
Nieprzypadkowo nowy Ford Kuga zadebiutował na barcelońskim Mobile World Congress. To najważniejsze technologiczne spotkanie w Europie, a samochód został udoskonalony przede wszystkim pod tym kątem.
Nowe systemy to chociażby automatyczne parkowanie prostopadłe, udoskonalona wersja systemu unikania kolizji oraz adaptacyjne oświetlenie główne. Wśród innych technologii znajduje się bezdotykowa obsługa klapy bagażnika oraz inteligentny napęd na wszystkie koła (Intelligent All Wheel Drive).
Dzięki nowemu systemowi multimedialnemu Sync 3 nowy Kuga pozwoli kierowcy sterować audio, nawigacją i klimatyzacją oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komendom głosowym. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „chcę kawę”, „muszę zatankować” albo „szukam parkingu”, by system wspomógł kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli.
Użytkownik Kugi będzie mógł sterować systemem Sync 3 przez ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swojego smartfona. Użytkownicy iPhone'ów mogą aktywować funkcję Apple CarPlay, wygodniejszy i bezpieczniejszy sposób korzystania z iPhone’a za kierownicą. Z kolei użytkownicy telefonów działających pod kontrolą systemu Android, będą mogli skorzystać z funkcji Android Auto. Pozwala ona korzystać bezpiecznie ze znanych aplikacji i usług, w tym Google Search, Google Maps i Google Play.
Z zewnątrz auto zmieniło się delikatnie, jak przystało na facelifting. Przekonstruowano trapezoidalny główny wlot powietrza oraz mniejszy, umiejscowiony poniżej. Są one ograniczone przez smukłe, nowe lampy główne ze zintegrowanymi światłami dziennymi w technologii LED, dopełnione lampami przeciwmgłowymi. W ofercie znajdzie się duży wybór kół o średnicy 17, 18 i 19 cali.
Wnętrze wyciszono i dopracowano. Materiały są lepszej jakość. Przyciski kontrolne w kierownicy i sterowanie klimatyzacją stały się bardziej intuicyjne. Przełączników jest mniej, łatwiej je odróżnić, przez co ich identyfikacja jest łatwiejsza. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym, obitym skórą wieńcem. Wszystkie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów wersje Kugi będą mieć łopatki pod kierownicą do manualnej zmiany biegów.
W nowym Fordzie Kuga dostępna jest też bezdotykowo sterowana klapa bagażnika, którą można aktywować przez ruch stopy pod tylnym zderzakiem.
Nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny TDCi zastępuje jednostkę 2.0 TDCi, która już nie będzie produkowana. Oferowana z przednim napędem nowa jednostka obniża zużycie paliwa o ok. 5 proc. przy takich samych parametrach mocy i momentu obrotowego.
Dostępne będą także silniki 2.0 TDCi o mocach 150 KM (dla wersji z napędem przednim i na wszystkie koła) i 180 KM (tylko z IAWD).
Stosowany w wersjach z napędem przednim pozostanie silnik benzynowy 1.5 EcoBoost w wariantach 120- i 150-konnym. W wariancie 182-konnym będzie dostępny z IAWD.
Źródło: Ford, MAK