Trwa ładowanie...
29-05-2002 20:27

Nowy Ford Galaxy - wrzesień 2000

Nowy Ford Galaxy - wrzesień 2000
d2joget
d2joget

Nowy Ford Galaxy, wrzesień 2000, ociec

Nowy Ford Galaxy został zaprezentowany po raz pierwszy w marcu br. podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Projektanci pracujący przy nowej generacji modelu zmienili wygląd nadwozia, wnętrze oraz zastosowali szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nowy Ford Galaxy kontynuuje tradycje swojego poprzednika - jednego z najpopularniejszych minivanów w Europie.

(WP)
Źródło: (WP)

Styliści zmienili szatę zewnętrzną Forda Galaxy, nadając mu wygląd charakterystyczny dla "rodziny Forda", z bardziej smukłymi, oryginalnymi liniami nadwozia, przede wszystkim w okolicy reflektorów i kraty wlotu powietrza. Oryginalne i wyrafinowane wzornictwo wnętrza Forda Galaxy stanowi dla Forda nową jakość, dzięki wyrazistym, geometrycznym liniom widocznym w tablicy rozdzielczej i licznym metalizowanym akcentom wykończeniowym, a także dzięki nowoczesnej fakturze powierzchni, zdradzającej fascynacje nowoczesną techniką.

d2joget

Kolejny rozdział w kronice sukcesów

Znacznym modyfikacjom i ulepszeniom poddano układ napędowy Forda Galaxy - szeroką ofertę jednostek napędowych wieńczy nowy 2,8-litrowy silnik V6 o mocy 204 KM. Natomiast nowoczesna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,9 litra z turbodoładowaniem, o mocy 115 KM, dysponuje wyższym momentem obrotowym niż podobne silniki poprzedniej generacji, między innymi dzięki bardzo wysokiemu ciśnieniu wtrysku. Jednostka ta wyróżnia się także niższym zużyciem paliwa i niższą toksycznością spalin. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem nowoczesnych skrzyń biegów, dostępnych po raz pierwszy w europejskich samochodach klasy MPV: 6-stopniowej skrzyni mechanicznej, bądź 4- lub 5-biegowych przekładni automatycznych, dających kierowcy możliwość wyboru ręcznej sekwencyjnej, bądź całkowicie automatycznej zmiany biegów.

Ford Galaxy jest także jednym z pierwszych samochodów w Europie, które w fabrycznym wyposażeniu dostępnym na życzenie oferują nabywcy rozbudowany system multimedialny (dostępny w Polsce na początku 2001 roku). System pozwala na oglądanie materiału video na dwóch ekranach o wysokiej rozdzielczości, wolnych od refleksów światła dziennego, umieszczonych z tyłu zagłówków przednich foteli. System dysponuje także konsoletą do gier komputerowych, odtwarzanych na tych samych ekranach.

(WP)
Źródło: (WP)

Oprócz nowego centrum multimedialnego, najnowsza wersja Forda Galaxy szczyci się długą listą luksusowego wyposażenia dodatkowego, obejmującąm.in.: system nawigacji satelitarnej, ksenonowe reflektory, chowane spryskiwacze reflektorów i czujniki odległości wspomagające parkowanie (z przodu i z tyłu). Uzupełniają one bogate wyposażenie standardowe, oferowane we wszystkich odmianach tego modelu, w tym: klimatyzację, układ ABS, szyby przednich drzwi sterowane elektrycznie, czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne (dostępne w wyposażeniu seryjnym w luksusowej wersji Ghia), a także charakterystyczny zegar z owalną tarczą, umieszczony na środku deski rozdzielczej.

d2joget

Indywidualne rysy w stylistyce nadwozia

Nadwozie Forda Galaxy otrzymało nową maskę silnika, przednie błotniki, zderzaki oraz klapę bagażnika. Nowe są też reflektory i krata wlotu powietrza. Te modyfikacje nie tylko odświeżają linię nadwozia, nadając odmienny wygląd przodowi i tyłowi, ale także optycznie wydłużają pojazd. W efekcie Ford Galaxy upodabnia się nieco do samochodu osobowego, zachowując typowe dla minivana nadwozie jednobryłowe. Dzięki nowym profilom zderzaków rzeczywista długość pojazdu jest większa tylko o 24 mm.

Nowoczesny wygląd Forda Galaxy podkreślają także przezroczyste szkła tylnych świateł zespolonych. Innym funkcjonalnym dodatkiem są nowe listwy, odporne na zadrapania, na drzwiach i zderzakach.

Wnętrze: prestiżowy status i wysoka jakość

Wnętrze nowego Forda Galaxy zostało zaprojektowane z zachowaniem dwóch podstawowych zasad: zwiększonej funkcjonalności oraz najwyższej jakości w doborze materiałów wykończeniowych. Podobnie jak reflektory na zewnątrz, we wnętrzu w oczy rzuca się przede wszystkim koło kierownicy, pokryte tworzywem o ziarnistej fakturze przypominającej drobne "piramidy". Cztery krótkie ramiona kierownicy mają kolor aluminium.

d2joget

Zespół wskaźników, mający klasyczny wygląd, kryje w wybranych modelach "technologiczną" niespodziankę w postaci alfanumerycznych i piktograficznych wyświetlaczy, spełniających funkcję ostrzegawczą i informacyjną, a także kursorów kierunkowych w systemie nawigacyjnym (jeżeli system ten znajduje się w wyposażeniu). Obramowanie zespołu wskaźników w kolorze aluminium harmonizuje z innymi metalizowanymi akcentami w wykończeniu wnętrza, jak np. chromowanymi klamkami po wewnętrznej stronie drzwi.

Elegancka faktura tworzywa pokrywającego kierownicę pojawia się także na pokrywach dwóch pomysłowych schowków wbudowanych w górną część deski rozdzielczej. Centralny schowek idealnie nadaje się do przechowywania telefonu komórkowego, okularów przeciwsłonecznych, czy grubego organizera. Drugi schowek jest głębszy i mieści większe przedmioty, jak aparat fotograficzny, czy puszki z napojami. Jest w nim także 12 przegródek na monety. Oba miękko wyłożone schowki są staranie wykończone, ze sprężynującymi zaczepami zamknięcia i amortyzacją mechanizmu otwierającego. Uzupełnieniem obszernych schowków na drobiazgi w kabinie Forda Galaxy są dwa stylowe uchwyty na kubki w środkowej konsoli między fotelami oraz większe kieszenie na wewnętrznej stronie przednich drzwi, mieszczące 2-litrowe butelki.

Wszystkie fotele zostały znacznie poprawione, w sposób zapewniający lepsze podparcie ud i boków ciała. Nadano im także bardziej elegancki wygląd. Na życzenie dostępne są także nowe fotele sportowe, a także integralne foteliki dziecięce z tyłu. Znaczny zakres regulacji poziomej i pionowej fotela kierowcy, a także kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości kierownicy, zapewniają wysoki komfort prowadzenia bez względu na wagę i wzrost kierowcy.

d2joget

Nowoczesne układy napędowe

Największym silnikiem dostępnym w najnowszej generacji Forda Galaxy jest nowa, 24-zaworowa jednostka V6 o pojemności 2,8 litra. Przy mocy 204 KM silnik ten jest o 17% mocniejszy niż poprzednio stosowana jednostka V6. Zyskują na tym osiągi pojazdu - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zmniejszono z 11,8 do 9,9 sekundy. Obniżono także średnie zużycie paliwa - o 11%. Silnik ten może współpracować z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów o sportowych przełożeniach, bądź też z 5-biegową przekładnią automatyczną, która - w zależności od preferencji kierowcy - umożliwia w pełni automatyczną zmianę biegów, lub ręczne, sekwencyjne wybieranie przełożeń.

Nowy Ford Galaxy jest także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o wysokim ciśnieniu wtrysku. Zastosowanie w nim najnowszych rozwiązań pozwoliło na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego, a także na obniżenie zużycia paliwa i ograniczenie toksyczności spalin. Silnik o mocy 115 KM współpracuje z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, o specjalnie dobranych przełożeniach, zapewniających odpowiednio elastyczną i ekonomiczną jazdę. Możliwe jest także zamownienie 5-biegowej przekładnia automatycznej.

Gamę silników zamyka znana już 2,3-litrowa jednostka DOHC, ulepszona pod względem parametrów dynamicznych i emisji spalin, a także znacznie wyciszona. Tylko ten silnik jest oferowany z 4-biegową odmianą przekładni automatycznej, bądź też z unowocześnioną mechaniczna skrzynią biegów Ford VXT 75 o 5 przełożeniach.

d2joget

Własności jezdne

Jedną z ważniejszych innowacji w nowej wersji Forda Galaxy jest nowy elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), montowany w seryjnym wyposażeniu wersji z silnikiem V6 i dostępny na życzenie w wersjach z silnikiem dieslowskim. Jest to całkowita nowość w kategorii minivanów. Układ ESP reaguje na utratę przyczepności kół i poprzez delikatne włączanie hamulców danego koła i przymykanie przepustnicy pomaga w utrzymaniu zamierzonego kierunku jazdy, praktycznie bez wiedzy kierowcy. Oprócz tego, Ford Galaxy V6 otrzymał także większe tarcze i zaciski hamulców, bardziej odpowiadające zwiększonej mocy silnika.

(WP)
Źródło: (WP)

Nowa kierownica i kolumna kierownicy z regulacją odległości i kąta ustawienia zdecydowanie wpływają na poprawę pracy układu kierowniczego. W swoim nowym wcieleniu Ford Galaxy nadal wyznacza standard w swojej klasie pod względem precyzji sterowania, pewnego trzymania się drogi i komfortu jazdy.

d2joget

Otwarcie na potrzeby klienta

Opinie zebrane wśród aktualnych użytkowników Forda Galaxy odegrały ważną rolę w kształtowaniu stylistyki i charakterystyki technicznej nowego modelu. Oprócz tradycyjnych badań rynkowych, firma Ford po raz pierwszy w Europie wykorzystała podczas prac projektowo-badawczych "komisje ekspertów" złożone z aktualnych właścicieli i użytkowników modelu poprzedniej generacji. Te same grupy - liczące od 12 do 15 osób - regularnie przedstawiały swoje spostrzeżenia i odczucia konstruktorom i projektantom Forda, na wszystkich etapach prac nad nowym modelem, począwszy od pierwszych szkiców, a skończywszy na egzemplarzach próbnych serii przedprodukcyjnych.

Nowy Ford Galaxy na rynku polskim

Na przełomie września i października br. do sieci sprzedaży Autoryzowanych Dealerów Forda trafi najnowsza wersja Forda Galaxy. Dostępna będzie na rynku polskim w dwóch wersjach Trend i Ghia, z dwoma jednostkami benzynowymi o pojemności 2.3 l (o mocy 145 KM) i 2.8 l (o mocy 204 KM) oraz z turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 1,9 l (l 15KM).

Wyposażenie standardowe Forda Galaxy w wersji Trend obejmuje m.in. wspomaganie kierownicy (z regulacją kolumny kierownicy w 2 płaszczyznach), poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS, elektryczne sterowanie przednich szyb, klimatyzację, elektryczną regulację wraz z ogrzewaniem lusterek bocznych, radio 5000 TAS + 10 głośników.

Wyposażenie standardowe Forda Galaxy w wersji Ghia obejmuje ponadto boczne poduszki, ogrzewaną przednią szybę, przednie lampy przeciwmgielne, elektryczną regulację szyb tylnych, relingi dachowe, komputer paliwowy oraz obracane przednie fotele.

Lista wyposażenia dodatkowego jest długa i obejmuje m.in. układ Traction Control, sygnalizator odległości parkowania, alarm obwodowy, silnie przyciemniane szyby tylne, automatyczną klimatyzację przedniego przedziału pasażerskiego, klimatyzację tylnego przedziału pasażerskiego, dodatkową nagrzewnicę wodną, drugi akumulator, elektrycznie uchylany dach, przednie lampy ksenonowe, ogrzewane przednie fotele oraz jeden lub dwa zintergowane foteliki dziecięce w 2 rzędzie siedzeń.

Cena podstawowej wersji nowego Forda Galaxy z silnikiem 2.3 l w wersji Trend wynosi 108 000 zł.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj