Nowy Fiat Palio Weekend - styczeń 2002
Nowy Fiat Palio Weekend, styczeń 2002, (laz)
Obecny od czterech lat na naszym rynku Palio Weekend przeszedł gruntowną modernizację wykraczającą znacznie ponad face-lifting. Zmianami stylistycznymi zajął się słynny włoski projektant Giorgetto Giugiaro. Efekt nie jest może widowiskowy, ale trudno nie dostrzec różnicy. Więcej zmian wizualnych dostrzec można w środku. Zmianie uległa tablica rozdzielcza, zestawy wskaźników i instrumentów, poszycia drzwi i siedzenia.
Najważniejsze, że dokonano szeregu zmian mechanicznych. Do dyspozycji w Nowym Fiacie Palio Weekend mamy teraz trzy następujące silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym: 1242 ccm z głowicą wyposażoną w 8 zaworów o mocy 60 KM; 1242 ccm z głowicą wyposażoną w 16 zaworów, o maksymalnej mocy 80 KM; 1596 ccm z głowicą wyposażoną w 16 zaworów, o maksymalnej mocy 103 KM. Zmiana w dotychczas montowanym silniku o pojemności 1242 ccm polega na dodaniu 4 zaworów. Dzięki temu auto ma o 5 KM więcej i zwłaszcza przy wyższych obrotach można uzyskać lepszą niż dotychczas dynamikę.
W pełni zmodernizowano zawieszenie kół. Wszystkie wersje posiadają nową ramę pomocniczą, co poprawia stabilność i powoduje wzmocnienie całego systemu. Wprowadzono nowe, mniejsze i lżejsze sprężyny śrubowe, lepiej reagujące na boczne przeciążenia, co pozwala lepiej panować nad samochodem na zakrętach. Powiększono też rozstaw kół z przodu i wydłużono rozstaw osi, dzięki czemu znacznie ograniczono "bujanie się" na boki.
Nowe Palio oferuje nieco więcej w standarcie: hydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektroniczne sprzęgło, dzięki czemu prowadzi się go łatwiej i przyjemniej. Seryjny montaż wspomagania kierownicy jest w pełni uzasadniony, jeśli zważyć na rozmiary auta. Fotele o nowym kształcie są chyba wygodniejsze, a dostępna w opcji regulacja odcinka lędźwiowego przydaje się zwłaszcza w dłuższych trasach. Niestety również wyłącznie jako opcję montuje się ABS, co uznać można za zbyt daleko posuniętą oszczędność.
Generalnie rzecz biorąc, Nnowy Fiat Palio Weekend jest trochę łądniejszy z zewnątrz, znacznie łądniejszy w środku i lepiej się go prowadzi. Docenić należy fakt, że objęty jest 24-miesięczną gwarancją bez limitu przebiegu. To europejski standard nie zawsze jeszcze przestrzegany przez producentów na polskim rynku.