Trwa ładowanie...
11 lutego 2013, 12:26

Nowy Fiat 500 tylko z Polski

Nowy Fiat 500 tylko z PolskiŹródło: Materiały prasowe
d467hyg
d467hyg

Po zakończeniu produkcji Pandy, Fiat 500 jest najważniejszym modelem powstającym w tyskiej fabryce włoskiego koncernu. Serwis "Automotive News Europe" poinformował, że nowa generacja "pięćsetki" będzie produkowana jedynie w Polsce i z tyskiego zakładu trafi na rynki całego świata. Dzięki temu Fiat ograniczy wydatki, a polska fabryka będzie miała zapewnioną przyszłość.

Fiat 500 produkowany jest w dwóch zakładach - w polskich Tychach i w meksykańskim mieście Toluca. Po wprowadzeniu w 2015 roku nowej generacji popularnego mieszczucha, ta sytuacja ma się zmienić. Wszystkie 500-ki mają wyjeżdżać jedynie z polskiej fabryki - również te przeznaczone na rynek amerykański.

Produkowanie wszystkich samochodów w jednej fabryce ma znacząco obniżyć koszty. Aktualnie oferowana generacja Fiata 500, mimo identycznego wyglądu, znacznie różni się w obu specyfikacjach (europejskiej i amerykańskiej). Nowa odsłona ma być modelem globalnym, czyli dostosowanym do wymagań europejskich i amerykańskich przepisów. Pomoże to ograniczyć wydatki jakie miały miejsce w przypadku bieżącego modelu. Uruchomienie europejskiej produkcji Fiata 500 kosztowało 300 mln euro, natomiast Chrysler, który musiał zainwestować kolejne 550 mln dolarów, aby wytwarzać dalsze 120 000 sztuk rocznie w Meksyku. Przystosowanie tylko jednej fabryki pozwoli znacząco zmniejszyć wydatki w przyszłości.

Wiadomość o tym, że nowa 500-ka będzie produkowana wyłącznie w Tychach jest bardzo dobra dla polskiej fabryki, która była niepewna swojej przyszłości po decyzji, o wytwarzaniu nowej Pandy we Włoszech. Po rekordowym 2009 roku, gdy w Tychach wyprodukowano 606 797 samochodów, kryzys i spadek popularności starych modeli oznaczały, że w 2012 roku polską fabrykę opuściło o połowę mniej aut niż trzy lata wcześniej. Nowa odsłona tak lubianego i popularnego modelu jak Fiat 500 oznacza, że tyski zakład nie musi się już obawiać o swoją przyszłość.

Dodatkową korzyścią z przeniesienia produkcji 500-ki z Meksyku do Polski będzie możliwość produkowania większej liczby samochodów przeznaczonych na rynek amerykański.

sj, moto.wp.pl

d467hyg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d467hyg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj