Nowy diesel Hondy trafi do Civica
Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondę serii "Earth Dreams Technology". Silnik o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min.) trafi pod maskę modelu Civic na początku 2013 roku. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr oferując niskie zużycie paliwa - średnio 3,6 l/100 km.
Silnik 1,6 litra i-DTEC został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających "czystych" jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel - produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu - będzie ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży Hondy. Dlatego firma uruchomiła w HUM dedykowaną linię produkcyjną, na której można wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie. Oznacza to, iż w cyklu dwuzmianowym, co 138 sekund powstaje jeden gotowy silnik.
Kluczem do sukcesu nowego silnika jest jego niska waga. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów w stosunku do jednostki 2,2 l i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w klasie.
Turbosprężarka Garrett czwartej generacji zastosowana w silniku 1,6 l i-DTEC została wyposażona w kierownice spalin o zmiennej geometrii, natomiast jej prędkość obrotowa jest precyzyjnie nadzorowana przez pokładowy system elektroniczny. Minimalizuje to efekt "turbodziury" i zapewnia optymalne połączenie wysokiej siły napędowej przy niskich i średnich obrotach oraz wysokiej dynamiki przy wysokich obrotach. Turbosprężarka działa przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 1,5 bara.