Nowy boxer Subaru
Fuji Heavy Industries opracowała nową generację silników boxer. Nowa generacja jednostek Subaru zachowa podstawowe właściwości, takie jak niska waga, niewielki rozmiar, niski środek ciężkości i niewielki poziom wibracji. Czterocylindrowy boxer ma zużywać o 10 proc. mniej paliwa. Dostępne pojemności to 2.0 i 2.5 l.
W celu poprawy wydajności zastosowano m.in. chłodnicę układu EGR i lżejsze tłoki oraz małą i efektywną pompę oleju. Około 30-procentowa redukcja tarć pozwoliła na redukcję zużycia paliwa. Dwa obiegi płynu chłodniczego będą obsługiwały osobno blok i głowicę silnika, także przekładając się na poprawę wydajności i zużycia paliwa.
W porównaniu do obecnej jednostki o pojemności 1994 ccm, nowa (1995 ccm) charakteryzuje się większym stopniem sprężania (10,5 - w starszym 10,2). Moc dalej wynosi 148 KM (109 kW), lecz moment obrotowy wzrósł ze 191 Nm do 196 Nm.
Pierwszym Subaru, które otrzyma nową jednostkę, będzie model Forester.