Trwa ładowanie...
02-09-2013 16:30

Nowy 3-cylindrowiec Opla

Nowy 3-cylindrowiec OplaŹródło: Materiały prasowe
d32v4m1
d32v4m1

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera nowego trzycylindrowego silnika Opla. Litrowa jednostka ma wyznaczyć nowe standardy w zakresie kultury pracy.

Motor generować będzie 115 KM mocy i momentem 166 Nm w zakresie od 1 800 do 4 700 obr./min. Silnik 1,0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection - zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy niż równie mocne silniki o większej objętości skokowej, a także o 20 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecną jednostką 1,6 o zapłonie iskrowym.

12-zaworowy silnik ma w przyszłym roku zadebiutować w niewielkim Oplu ADAM wraz z nową, 6-biegową skrzynią. Będzie to pierwszy model z nowej, modułowej rodziny 3 i 4-cylindrowych silników benzynowych o objętości skokowej do 1,6 l. Wśród głównych czynników poprawiających wydajność znajdują się wtrysk bezpośredni, zróżnicowany czas aktywacji zaworów i lekki aluminiowy blok silnika. Zgodnie z prognozami emisja CO2 będzie znacznie niższa niż 100 g/km.

- Podczas projektowania postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2, ale też udowodnienie, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery. Zależało nam, by u źródła rozwiązać problemy związane z równowagą, hałasem i drganiami - powiedział główny inżynier Opla, dr Matthias Alt.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Do wysokiej kultury pracy przyczynia się też zastosowanie wałków wyważających w pompie oleju. Wałek, napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami zapewniającymi cichą pracę, obraca się w przeciwnym kierunku z prędkością wału korbowego. Cechuje się on zoptymalizowaną masą równoważącą samoistne drgania wywołane pracą cylindrów. Do innych funkcji zmniejszających hałas należą specjalne pokrywy na górze i z przodu silnika oraz obudowy kolektora wlotowego i wałka rozrządu, izolacja wałka rozrządu ze stalowymi wstawkami głównego łożyska, turbosprężarka ze zredukowanym odgłosem syczenia i niższa miska olejowa ze stali.

Premiera silnika 1,0 SIDI Turbo i nowej, 6-biegowej skrzyni to ostatni etap programu odnawiania oferty jednostek napędowych Opla, w ramach którego w latach 2012 - 2016 marka wprowadzi 3 nowe rodziny silników i 13 nowych motorów, a także całą gamę nowych przekładni.

Źródło: Opel

ll/moto.wp.pl

d32v4m1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d32v4m1
Więcej tematów