Trwa ładowanie...
09-04-2013 13:12

Nowości w ofercie opon letnich na sezon 2013

Nowości w ofercie opon letnich na sezon 2013Źródło: Materiały prasowe
d27vthq
d27vthq

Nowe opony letnie na sezon 2013 mają kilka wspólnych cech - są bardziej ekologiczne i mają lepsze parametry podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Przedstawiamy najpopularniejszych debiutantów.

Jakość ogumienia poprawiła się głównie ze względu na fakt, że firmom zależy by by ich produkty zostały jak najwyżej ocenione na obowiązkowych od listopada 2012 r. etykietach. Zawierają one informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz hałasie generowanym przez oponę.

3 nowe modele w swojej ofercie posiada Nokian. Pierwszy z nich, e-Line posiada lamelki w zewnętrznej części barku opony, krótsze i szersze profilowane klocki, optymalny przekrój i specyficzną mieszankę gumową. Elementy te dają oponie lepszy rozkład nacisków, zapewniają mniejsze opory toczenia i szybkie uzyskanie odpowiedniej temperatury pracy. Produkt przeważnie uzyskuje najwyższą klasę A w kategorii efektywności paliwowej oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Posiada też mniejszy moment bezwładności. Dostępne są rozmiary 15 i 16-calowe.

Kolejną nowością od Nokian jest opona Line, dostępna w rozmiarach od 14 do 17 cali. Zapewnia wysoką redukcję oporów toczenia, a w konsekwencji mniejszy hałas i zużycie paliwa. Mieszanka gumowa Silica dobrze sprawdza się w wysokich temperaturach natomiast rowki retencyjne odpowiednio odprowadzają wodę na śliskich i mokrych drogach. Opona polecana jest w testach ADAC oraz ACE/GTU. Trzeci debiutant Nokiana nosi nazwę zLine (16-20 cali). Mieszanka UHP Silica minimalizuje nagrzewanie się opony i gwarantuje świetne czucie drogi przez kierowcę. Asymetryczny bieżnik, bloki ze wzmocnionymi i szerokimi żebrami z rowkami zmniejszają ruch profilowych bloków opony dzięki czemu jest ona stabilna, zaś woda odpychana jest na zewnątrz. Dodatkowo posiada ona wzmocnienie z drutu stalowego. Obydwa produkty stworzono z myślą o autach o wyższej mocy silnika.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Nową oponę przygotował też Michelin. Dostępne w rozmiarze od 14 do 16 cali Energy Saver plus posiadają dodatkową warstwę wewnętrzną, która redukuje o 18 proc. opory toczenia w porównaniu do poprzedniej generacji. O 10 proc. zwiększył się styk opony z nawierzchnią, dzięki czemu zwiększa się jej żywotność a auto dobrze się prowadzi. Produkt zajął 1 miejsce w teście opon letnich ADAC. W ofercie Continentala pojawiło się ogumienie ContiCrossContact LX 2 (15-18 cali) z nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi zapewniającymi niski poziom hałasu i mniejsze zużycie paliwa. Opona ta posiada asymetryczny bieżnik, blokujące się lamele w centralnym obszarze bieżnika i 4 szerokie rowki o stożkowym profilu, dzięki którym można bez obaw ruszyć w warunki terenowe. W porównaniu do poprzedniej generacji trwałość zwiększyła się o 28 proc. a odporność na uszkodzenia - o 10 proc.

d27vthq

Miłośnicy marki Yokohama również znajdą nowość w ofercie - Advan Sport V105 (16-18 cali). Nowa struktura, bieżnik oraz mieszanka gumowa wykorzystywane były do tej pory tylko na torach wyścigowych. Za redukcję hałasu odpowiadają asymetryczny bieżnik i system Mound Profile. Warto zaznaczyć, że opony te są fabrycznie montowane w Mercedesach SL, SLK, CLS i C Class. Dedykowane są samochodom sportowym, wyczynowym, limuzynom i SUV-om. Spory postęp w porównaniu do produktu poprzedniej generacji poczynił Dunlop ze swoim Sport BluResponse (14-17 cali) - udało się osiągnąć o 130 proc. lepsze wyniki w oporach toczenia oraz o 3 proc. korzystniejsze osiągi i krótszą drogę hamowania o 3 m na mokrych nawierzchniach. Produkt zajął 1 miejsce w teście ACE/GTU i 3 - w sprawdzianie ADAC. Przeznaczona jest do poruszania się przy wysokich prędkościach i w trudnych warunkach terenowych.

Źródło: Oponeo

ll/moto.wp.pl

d27vthq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d27vthq
Więcej tematów