Nowości silnikowe T5 i Amaroka
Volkswagen wprowadził zmiany w palecie silnikowej modeli T5 i Amarok. Dla pierwszego pojazdu wprowadzono pakiet BlueMotion Technology (2,0 TDI/180 KM) a dla drugiego nową jednostkę bazową o większej mocy.
W przypadku jednostki 2,0 TDI w serii T5 pakiet BMT można połączyć ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni - z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Transporter Furgon z takim silnikiem, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa 7,1 l ON/100 km.
Modele T5 z BMT w połączeniu z przekładnią DSG i komputerem pokładowym Plus posiadają funkcję wolnego biegu - gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracował na biegu jałowym. Dzięki temu samochód może toczyć się z mniejszymi oporami co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Dezaktywacja następuje m. in. przez wciśnięcie hamulca.
VW Amarok otrzymał nową jednostkę bazową - poprzedni motor (122 KM) został zastąpiony przez silnik o mocy 140 KM, zapewniający lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa. Auto potrafi rozpędzić się do "setki" w 12,6 s, czyli o 0,6 s krócej niż w przypadku poprzednika. Zwiększyła się też prędkość maksymalna - z 162 na 168 km/h.
Zwiększyło się też wyposażenie dodatkowe Amaroka - dostępny jest system nawigacji RNS 510 z 6,5-calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl