W roku 2009 Toyota Motor Corporation zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim dzięki ofercie nowych modeli - powiedział Tadashi Arashima, szef europejskiego pionu firmy.
„Nasza kampania produktowa koncentruje się na roku 2009. Szykujemy się do wprowadzenia nowych modeli - zapowiedział Tadashi Arashima. Dodał, że bieżący rok będzie dla spółki okresem przejściowym, a oczekiwania nie są duże. „Przez pierwszych sześć do ośmiu miesięcy jestem raczej sceptyczny - powiedział ten wysoki rangą menadżer.
Już wcześniej prezes koncernu Katsuaki Watanabe mówił o tym, że na rynku można spodziewać się stagnacji. W Niemczech np. grupa sprzedała w ubiegłym roku zaledwie 134 tys. samochodów, podczas gdy wcześniejsze prognozy zakładały osiągnięcie wyniku na poziomie 153 tys. sztuk (2006: 148 600 sztuk).
Źródło: Samar, Automotive News Europe