Nowości BMW na 2017 rok: wyposażenie, wydajniejsza "piątka" oraz krok ku jeździe autonomicznej
BMW przedstawiło nowości, które będzie można spotkać w samochodach tej marki w 2017 r. Główną z nich będzie szereg systemów wsparcia kierowcy dla serii 7, który jest krokiem naprzód ku jeździe autonomicznej.
Układy te będą wchodzić w skład opcjonalnego pakietu Driving Assistant Plus. Asystent kierowania i pasa jazdy zostanie uzupełniony o funkcję ostrzegania o zmianie pasa ruchu, która może być używana podczas jazdy na autostradach i innych drogach o rozdzielonych jezdniach. Przy prędkościach od 70 do 180 km/h kierowca może zainicjować zmianę pasa ruchu, trzymając dźwignię kierunkowskazu w położeniu jednego dotknięcia. Czujniki następnie analizują sytuację na sąsiedniej jezdni, a w przypadku gdy wykryją, że jest on pusty i nie zbliżają się z dużą prędkością żadne inne pojazdy, wspomoże prowadzącego przy zmianie pasa. Kolejnym rozwiązaniem jest system unikania kolizji - gdy nastąpi konieczność szybkiej zmiany pasa ruchu w celu uniknięcia zbliżającej się przeszkody, kierowca będzie mógł liczyć na wsparcie asystenta przy prędkości do 160 km/h. Dodatkowo instalowany będzie układ monitoringu z tyłu pojazdu oraz funkcja ostrzegania o złym kierunku ruchu.
Seria 5 będzie dostępna z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym, który generuje 190 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tak napędzany egzemplarz jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 s, a jego średnie zużycie paliwa podawane przez producenta waha się od 4,3 do 4,9 l/100 km. Jednostka posiada turboładowarkę zamontowaną na łożyskach tocznych, układ wysokoprężnej recyrkulacji spalin, pompę oleju funkcjonującą według map pola pracy silnika, katalizator SCR z technologią wtrysku AdBlue oraz zmodyfikowaną technologię Common Rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa, gdzie elektromagnetyczne wtryskiwacze zapewniają dozowanie paliwa z maksymalnym ciśnieniem 2000 barów.
Popularna "piątka" otrzyma wyświetlacz sterowania systemu iDrive z przyciskami w układzie kafelkowym. Modele serii 3 i 4 zostaną z kolei na życzenie wyposażone w nowy wyświetlacz wielofunkcyjny TFT w postaci czarnego panelu na kokpicie. Kolorystyka, sposób przedstawiania graficznego i wybór zawartości może różnić się w zależności od wybranego trybu jazdy. Kolejną nowinką z zakresu infotainment jest pakiet nawigacyjny ConnectedDrive dla modeli X5 M i X6 M. W jego skład wchodzi system nawigacyjny Professional, uchwyt na smartfona z ładowarką indukcyjną, usługę RTTI z asystentem parkowania, hotspot WiFi czy funkcje zdalnego sterowania. Ciekawym rozwiązaniem dla aut elektrycznych jest natomiast ładowanie cyfrowe, które podczas "tankowania" akumulatorów uwzględnia taryfy energetyczne i wybiera najkorzystniejszy moment do uzupełnienia poziomu naładowania.
Bawarski producent przewidział dla serii 6 nowy lakier nadwozia Sonic Speed Blue metalik oraz wykończenie wnętrza z włókna węglowego. X5 i X6 będą zaś dostępne z nowymi, 21-calowymi alufelgami.