Marka Semperit poszerzyła swoją ofertę letniego ogumienia o nowe kierunkowe opony Speed-Life. Opony charakteryzują się m.in. niskimi oporami toczenia oraz o 9% skróconą drogą hamowania w porównaniu z poprzednią wersją.
Nowe opony Semperit Speed-Life będą oferowane w 34 rozmiarach, w wersjach od 15- do 19-calowej z indeksami prędkości od V (240 km/h) do W (270 km/h).
Marka Semperit znana jest od ponad 100 lat jako producent niezawodnych opon wszechstronnie sprawdzonych na trudnych alpejskich drogach. Najnowszy model ogumienia Speed-Life przeznaczony jest dla pojazdów wyposażonych w mocne silniki. Z badań rynkowych wynika, że kierowcy oczekują od ogumienia przede wszystkim wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu jazdy i niskich oporów toczenia.
Bezpieczna jazda na mokrej i suchej nawierzchni Konstruktorzy z koncernu Continental opracowali symetryczny , kierunkowy bieżnik z czterema rowkami obwodowymi. Solidne i mocne centralne żebro bieżnika zapewnia stabilność toru jazdy także przy dużych prędkościach. Odpowiednie proporcje sztywności wzdłużnej i bocznej wewnętrznych żeber bieżnika oraz rzędy klocków w części barkowej ze specjalnymi nacięciami bocznymi, zapewniają m.in. precyzyjne prowadzenie auta na krętych drogach.
Odpowiadając na potrzeby zmotoryzowanych, konstruktorzy opon Semperit zastosowali cztery szerokie rowki i kanały odprowadzające wodę, w celu maksymalnej eliminacji zagrożenia aquaplaningiem. Taki wzór bieżnika umożliwia szybkie odprowadzanie wody z powierzchni styku opony z podłożem. Zastosowanie krzemionki w produkcji nowych opon Speed-Life wpłynęło na podniesienie poziomu bezpieczeństwa przy hamowaniu na mokrej nawierzchni.
Niskie opory toczenia i komfort jazdy Zaletą materiału, z którego wykonany jest bieżnik opon Semperit Speed-Life są niskie opory toczenia, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Pod tym względem konstruktorzy dokonali postępu w stosunku do poprzedniego modelu. W celu maksymalnego obniżenia hałasu w całym zakresie indeksów prędkości nowej opony, wykorzystano najnowsze procesy symulacji komputerowej. W ten sposób powstał nowatorski bieżnik złożony z klocków o różnej długości.
Źródło: Samar, Continental Opony Polska