Nowe Volvo XC90: najszybsze będzie hybrydą
Volvo ujawniło więcej szczegółów na temat gamy jednostek napędowych dostępnych w nowym XC90. Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy ok. 400 KM.
W SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E o mocy ponad 300 KM współpracować będzie z silnikiem elektrycznym (80 KM). W trybie hybrydowym silnik benzynowy będzie napędzać przednie koła, a motor elektryczny będzie odpowiedzialny za napęd tylnych kół.
Kierowca będzie mógł przełączyć się na w pełni elektryczny tryb miejski, a w przypadku zapotrzebowania na maksymalną moc, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny. W tym trybie siedmioosobowy SUV przyspiesza do „setki” w ok. 6 sekund.
Oprócz silnika Twin Engine o oznakowaniu T8, w ofercie XC90 dostępne będą inne jednostki. Nowy SUV może zostać wyposażony w turbodiesel z gamy silników D5 AWD (225 KM, 470 Nm), jak również czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km.
W ofercie znalazły się dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 – 254 KM i 350 Nm.
Źródło: Mototarget
tb/