Nowe Volvo V50 – „cool look”
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1374/v50-01.jpg',600,399) ) |
| --- | Nowe kombi Volvo stanowi ucieleśnienie tych zmian, którym szacowna skandynawska marka poddaje się od czasu przejęcia przez Forda. Model V50 właściwie w niczym nie przypomina tych kombi, które ukształtowały wizerunek marki Volvo. Dość powiedzieć, ze już w pierwszym zdaniu komunikatu prasowego producent deklaruje, że V50 jest dla tych, którzy chcą wyglądać „cool”. Czy Volvo uda się przyciągnąć młoda klientelę i nie zniechęcić dotychczasowych, raczej konserwatywnych miłośników marki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1374/v50-02.jpg',600,388) ) |
| --- | Model V50 zastępuje V40. O ile dotychczasowy model ”40” miał wersję sedan i kombi, o tyle teraz będzie nowe S40 – sedan i V50 -kombi. Tak dzieje się z pozostałymi modelami Volvo, wśród których dany model ma tylko wersję kombi lub sedan (V70 i S80). V50 to całkiem nowy model, którego stylistyka nawiązuje nieco do starszego i większego kombi V70 - zbyt drogiego, by stać się modelem masowym. V50 adresowane jest do młodych rodzin, które potrzebują auta pojemnego, jednak nie chcą zrezygnować z frajdy płynącej z posiadania modnego i dynamicznego samochodu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1374/v50-03.jpg',600,356) ) |
| --- | Jeśli chodzi o zespól napędowy Volvo V50, to zdecydowano się na rozwiązania znane z innych modeli. V50 będzie mogło być napędzane silnikiem benzynowymi o pojemności 2,4 litra w wersji 140 KM, lub 170 KM, lub 2,5 litrowym silnikiem turbodoładowanym o mocy 220 KM. Dla amatorów diesli przeznaczono jednostkę o pojemności 2,4 litra i mocy 136 KM. Do wyboru będą dwie pięcioprzekładniowe skrzynie biegów: manualna i automatyczna z trybem sekwencyjnym. Najsilniejsza wersja benzynowa będzie dostępna również z napędem na cztery koła. Zarówno silniki, skrzynie biegów jak i napęd na 4 koła znane są już z dotychczas produkowanych modeli Volvo. To jednak nie wada, a paradoksalni zaleta, bo pomijając ewentualne ryzyko wystąpienia jakichś niedopracowanych rozwiązań, które w przypadku Volvo jest dość małe, wszystkie jednostki pochodzą z większych modeli. Widac wyraźnie, ze V50 ma się plasowac powyżej standardów wyznaczanych dotychczas przez V40, w którym montowano silniki 1,6 i 1,8 litra.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1374/v50-04.jpg',517,527) ) |
| --- | Volvo V50 jest o 54 mm szersze i 46 mm dłuższe od swego poprzednika. Ma to zapewnić komfort podróżowania odpowiedni dla aut klasy średniej – wyższej, do której V50 jednoznacznie aspiruje. Producent zapewnia też, że V50 korzystając z rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa wypracowanych przy większych i droższych modelach będzie zapewniać przynajmniej tak samo dobrą ochronę dla swych pasażerów. Zapewne najważniejszym i najbardziej spektakularnym sprawdzianem dla Volvo V50 będą wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP. V50 ma przyciągnąć młodą klientelę między innymi atrakcyjnym wyglądem i dynamicznymi silnikami. Zabieg będzie w pełni udany, jeśli uda się potwierdzić legendarne wręcz bezpieczeństwo Volvo, dla których test Euro NCAP będzie najlepszym sprawdzianem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1374/v50-wymiary.jpg',564,475) ) |
| --- | Podobnie jak debiutujący niemal równolegle nowy model S40, tak i V50 produkowane będzie wyłącznie w belgijskiej faryce Volvo w Ghent. Producent wyznacza sobie za cel sprzedaż 74 tys egzemplarzy V50 rocznie, począwszy od stycznia 2004 roku.
Choć ceny V50 nie są jeszcze znane, wolno przypuszczać, że będą znacząco wyższe od cen skromniejszego i mniejszego ustępującego V40. Można mieć jednak nadzieję, że nadzieje na masową sprzedaż podstawowego modelu Volvo kombi sprawią, że jego cena nie będzie zanadto wygórowana.