Nowe silniki wysokoprężne w Oplach Vectra i w Signum
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7606/opel-19cdti-01.jpg',600,552) ) |
| --- | Opel rozszerza gamę silników wysokoprężnych montowanych w modelach Vectra i Signum. Nowa jednostka 1,9 CDTI ECOTEC będzie montowana w dwóch wersjach o mocy 88 kW / 120 KM i 110 kW / 150 KM. Silnik będzie produkowany w zakładach w Kaiserslautern w Niemczech od wiosny 2005 roku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/893/vectra-kombi.jpg',600,344) ) |
| --- | Dzięki wielopunktowemu układowi wtrysku common rail nowa generacja czterocylindrowych silników CDTI zapewnia, poza wysoka mocą maksymalną, optymalne rozłożenie momentu obrotowego. Maksymalny moment obrotowy obu jednostek osiągany będzie w zakresie obrotów od 2 000 do 2 750. W wersji o mocy 120 KM wynosi on 280 Nm, a w mocniejszej wersji 150 KM - 315 Nm.
Wyświetl osiągi i spalanie Vectry i Signum CDTI )
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7606/signum-02.jpg',600,447) ) |
| --- | Obie wersja silników mają taką samą pojemność skokową (1 910 cm3), turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnicę powietrza dolotowego. Różnica dotyczy głowicy - wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM każdy cylinder ma cztery zawory. Standardowo, z obiema wersjami silników 1,9 CDTI montowana będzie sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.
System DPF firmy Opel/GM: innowacyjny filtr spalin dla silników wysokoprężnych Modele Signum i Vectra z silnikiem 1,9 CDTI po raz pierwszy wyposażone będą w bezobsługowy, niewymagający stosowania żadnych dodatków filtr cząsteczek.. Nowy filtr cząsteczkowy składa się z przypominającego plaster miodu wkładu ceramicznego wykonanego z węglika krzemu, który posiada mikroskopijne kanaliki. Spaliny przechodzą przez ścianki kanalików, na których zatrzymane zostają szkodliwe cząsteczki.