Trwa ładowanie...
12-10-2010 10:28

Nowe silniki w Fiacie Bravo

Nowe silniki w Fiacie BravoŹródło: zdjęcie producenta
d2modjy
d2modjy

Silnik 1.4 MultiAir Turbo, montowany w Fiacie Bravo, zużywa zaledwie 5,7 litrów benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 o/m.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

1.4 MultiAir Turbo to jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (jedynie 132 g/km w cyklu mieszanym), będący jednocześnie liderem w swojej klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartość momentu obrotowego. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.

System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny. W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy Multiair zapewnia wzrost mocy nawet o 10% i momentu obrotowego o 15% przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa do 10% oraz emisji CO2 do 10%. Sekret MultiAir to nowy elektro-hydrauliczny system sterowania zaworami. Dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssących silnika, bez udziału przepustnicy, udało się zredukować zużycie paliwa oraz emisję substancji zanieczyszczających środowisko.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zastosowanie technologii MultiAir w modelu Bravo zapewnia zarówno zwiększenie mocy i momentu obrotowego przy niskich obrotach, jak i zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Dodatkowo przyczynia się do tego zastosowanie systemu Start&Stop, który steruje czasowym wyłączeniem silnika w przypadku postoju pojazdu. Silnik 1.4 MultiAir 140 KM jest połączony z nową, manualną, 6-biegową skrzynią biegów, dzięki której kierowca doświadczy większej przyjemności prowadzenia pojazdu poprzez płynną, szybszą i bardziej precyzyjną zmianę biegów. Nowy zespół napędowy zapewnia najwyższe standardy w ochronie środowiska (posiada homologację Euro V) bez pogorszenia osiągów. Dla tych, którzy preferują bardziej dynamiczny styl jazdy, zainstalowano funkcję Sport. Poprzez naciśnięcie przycisku można zmienić ustawienia reakcji przepustnicy i układu kierowniczego, co zapewni jeszcze większą dawkę sportowych
doznań. Wraz z debiutem nowego napędu MultiAir gamę Fiata Bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-Jet 120 KM z homologacją Euro V, który, w stosunku do odpowiednika Euro IV, zmniejsza emisję CO2 ze 149 do 146 g/km.

d2modjy

Obie nowe jednostki uzupełniają gamę silników benzynowych w Fiacie Bravo, która teraz składa się w całości z silników posiadających homologację Euro V. Fiat Bravo od zawsze był szczególnie ceniony przez klientów ze względu na zaawansowaną technologię i osiągi połączone z unikalnym włoskim stylem. Wyróżniając się jako samochód innowacyjny, oferuje kierowcy ogromną przyjemność z jazdy, wykazując przy tym ograniczone zużycie paliwa i dbałość o ochronę środowiska.

Źródło: Samar.pl

d2modjy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2modjy
Więcej tematów