Nowe silniki w BMW
BMW rozszerza ofertę w segmencie niewielkich SUV-ów, wprowadzając dwa nowe silniki do gamy modelowej X1. Obie jednostki (benzynowa i diesel) będą posiadały pojemność 2,0 l i będą wspomagane turbinami.
Pierwsza jednostka napędowa - oferowana od jesieni - to 2-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy rozwijający 184 KM oraz 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1 250 - 4 500 obr./min. Kompaktowy crossover dostępny będzie zarówno w wersji z napędem na tylne (sDrive20i), jak i na wszystkie koła (xDrive20i). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie w tym przypadku odpowiednio 7,4 i 7,8 sekundy.
Nowoopracowany motor został wyposażony w technologię bezpośredniego wtrysku oraz układ zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7,1 litra/100 km w przypadku wersji sDrive20i oraz 7,7 litra/100 km w modelu xDrive20i. Emisja CO2 wyniesie z kolei 165 i 179 g/km.
Drugą nowością w BMW X1 jest 2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo napędzający wersję sDrive20d. Odpowiednio dobrane parametry mocy (163 KM) i momentu obrotowego (330 Nm w zakresie 1 750 - 2 500) przyczyniają się do niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 4,5 litra/100 km. Emisja CO2 wynosi 119 g/km.
W osiągnięciu dużej wydajności w przypadku obu nowych modeli pomagają technologie z zakresu BMW EfficientDynamics, obejmujące układ odzyskiwania energii z hamowania, wskaźnik zmiany przełożeń, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, odłączany kompresor klimatyzacji, system Auto Start Stop oraz opony o obniżonym oporze toczenia.
sj