Nowe silniki Seata
Seat zaktualizował ofertę silnikową w modelach Ibiza, Leon, Altea i Exeo. Ibiza jest teraz dostępna z nową jednostką 1.2 TSI 105 KM w połączeniu ze skrzynią manualną i przekładnią DSG, zastępującą silnik 1.6 MPi 105 KM. Modele Altea i León dostępne są z silnikiem 2.0 TDI CR 140 KM z technologią common rail oraz skrzynią manualną i dwusprzęgłową przekładnią DSG zamiast tej samej jednostki wyposażonej w pompowtryskiwacze. Gama modeli Exeo wzbogacona została o nowy silnik benzynowy 1.8 TSI 120 KM, który zastępuje 1.6 Mpi 102 KM.
Nowa Ibiza 1.2 TSI 105 KM ma charakteryzować się przede wszystkim niskim spalaniem i emisją CO2. Średnio powinna zużywać ok. 5,1 l/100 km, a poziom emisji wynosi 119 g/km w modelu Ibiza Ecomotive. Takie parametry zwalniają kupującego z konieczności zapłaty podatku rejestracyjnego w Hiszpanii.
Jednostka 1.2 TSI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwoziowych Ibizy (5d., SC i ST), w wersji Style i Sport z siedmiobiegową skrzynią DSG lub pięciobiegowym przekładnią manualną, z systemem Stop/Start oraz funkcją rekuperacji energii w wersji Ecomotive.
Nowy SEAT Leon 2.0 TDI 140 KM wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów charakteryzuje się mniejszym poziomem emisji spalin (125 g/km w porównaniu z 147 g/km z poprzedniego modelu) i średnim zużyciem paliwa na poziomie ok. 4,8 l/100 km, co jest wynikiem o 15 proc. lepszym niż w przypadku silnika, który zastępuje. Leon 2.0 TDI CR może występować z sześciobiegową skrzynią DSG.
Inżynierowie Seata zapewniają, że modele Altea i Altea XL z silnikiem 2.0 TDI zużywają ok. 4,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi rekordowe 129 g/km. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,7 sek, a V max wynosi 201 km/h. Podobnie jak w przypadku Leona, nowe 140 KM wersje Altei z silnikiem 2.0 TDI CR, w wersji Style są także dostępne z sześciobiegową skrzynią DSG. Gamę modeli Altea dopełnia wersja SUV Freetrack z napędem 4x4, wyposażona w ten sam silnik 2.0 TDI CR ( śr.zużycie 5,9 l/100 km, emisja: 155 g/km).
Podstawowa wersja modelu Exeo po zmianach w gamie silnikowej jest teraz wyposażona w napęd 1.8 TSI. Turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem osiąga 120 KM i zastępuje poprzedni silnik 1.6 102KM.
Jednostka 1.8 TSI uzyskuje maksymalny moment obrotowy 230 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 3650 obr./min. Wynoszące 10,6 sekundy przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest o 2 sek lepsze, a prędkość maksymalna wynosi teraz 202 km/h w porównaniu do 190 km/h w przypadku silnika 1.6. Ponadto producent obiecuje, średnie zużycie paliwa niższe o 3 proc. na poziomie 7,3 l/100 km.
[
]( http://wnp.pl )