Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
wiadomości
09-06-2008 17:15

Nowe Renault Laguna GT - 4 koła w akcji

Artykuł sponsorowanyArtykuł sponsorowany
Nowe Renault Laguna GT - 4 koła w akcji
dhaoxji
dhaoxji

Układ jezdny 4WS Active Drive z czterema kołami skrętnymi to novum w segmencie aut GT. Dzięki temu nowoczesnemu i dopracowanemu w szczegółach systemowi nowa Laguna GT zyskała wyjątkową zwrotność, dynamikę i niezrównaną precyzję prowadzenia. W testach porównawczych przeprowadzonych przez prasę motoryzacyjną nowa Laguna GT z systemem 4WS Active Drive pobiła samochody, których układy jezdne stanowiły do tej pory niedościgły wzór. Omijała przeszkody na drodze szybciej i pewniej niż np. Porsche Boxter.

Jak to działa? Przy prędkościach powyżej 60 km/h skręt tylnych kół następuje w tym samym kierunku i czasie, w jakim skręcają się koła przednie, co zapewnia stabilne utrzymanie toru jazdy. Auto prowadzi się jak po szynach, a mały obrót kierownicy wystarczy, aby bezpiecznie i precyzyjnie pokonywać najostrzejsze zakręty.

Dodatkowo oprogramowanie sterujące układem kierowniczym jest dostosowane do sportowego stylu jazdy i nienagannie reaguje na szybkie, krótkie ruchy kierownicą, dzięki czemu Laguna bardzo dobrze sprawdza się w sytuacjach typu test łosia. Samochód prowadzi się pewnie nawet przy dużych prędkościach, a poczucie bezpieczeństwa zwiększa dodatkowo świetne ustawienie zawieszenia, które dzięki dobrze dobranej twardości ogranicza przechyły boczne przy pokonywaniu zakrętów.

dhaoxji

Kiedy prędkość spada poniżej 60 km/h, koła Laguny GT skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, co sprawia, że auto ze sportowego drapieżnika zmienia się w bywalca miejskiej dżungli i bardzo zwinnie wykonuje nawet ciasne manewry parkowania. W porównaniu ze standardowym układem jezdnym średnica zawracania Laguny GT została zmniejszona o 10% i wynosi 10,8 m. A taki wynik osiągają małe samochody miejskie.

Przyjemności prowadzenia Laguny GT nie można by jednak poczuć w pełni, gdyby nie świetne silniki. Kupujący ma do wyboru jednostkę Diesla – 2.0 dCi o mocy 178 KM i rekordowym dla tej pojemności momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, oraz silnik benzynowy – 2.0 turbo o mocy 204 KM, którego wszechstronny charakter przejawia się elastyczną, płynną pracą w codziennej jeździe oraz zadziwiająco szybką reakcją i zdecydowanym przyspieszeniem w jeździe sportowej.

Dynamiczny charakter Laguny GT podkreślony został także przez projektantów nadwozia i wnętrza samochodu. Piękna linia z długą, opadającą maską zwieńczoną masywnym grillem nadaje Lagunie GT rasowy, agresywny wygląd. Auto wyposażono także w sportowe opony Bridgestone Potenza 18" i specjalnie projektowane ażurowe felgi aluminiowe Celsium, przez które widać potężne tarcze hamulcowe. Detale, takie jak boczne wyprofilowania błotników, reflektory z czarnymi kloszami czy podwójna rura wydechowa, dopełniają sportowej całości.

dhaoxji

Także kabina utrzymana w grafitowo-szarej kolorystyce wyposażona została w liczne akcenty podkreślające ekskluzywny, sportowy charakter Laguny GT. Znajdziemy tu między innymi trójramienną kierownicę, perforowane aluminiowe pedały oraz fotele o wzmocnionym podparciu bocznym z wytłoczonym na oparciach oznaczeniem GT. Całość wykonana jest z materiałów o wysokiej jakości.

Więcej informacji na renault.pl

Artykuł sponsorowanyArtykuł sponsorowany
dhaoxji

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dhaoxji
Więcej tematów