Nowe Porsche 911 Targa
Nadwozie typu targa z dającą się składać bądź zdejmować częścią sztywnego dachu nie jest zbyt popularne. Od lat hołduje mu jednak firma Porsche.
Jeszcze w tym roku na rynki europejskie wprowadzone zostanie nowe Porsche 911 Targa. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9989/porsche-targa-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Część szklanego dachu auta o powierzchni prawie 0,5 m2 składa się automatycznie w 7 sekund po naciśnięciu przycisku mieszczącego się obok dźwigni hamulca ręcznego. Czynność tę można wykonać niezależnie od prędkości, z jaką jedzie samochód. Dostęp do bagażnika o pojemności 230 l ułatwia unosząca się tylna szyba.
Po raz pierwszy w historii marki Porsche 911 Targa oferowane będzie ze stałym napędem na cztery koła. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9989/porsche-targa-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | W zależności od warunków drogowych moment obrotowy przekazywany jest od 5 do 40 proc. na przednią oś.
Samochód można będzie kupić z dwoma silnikami benzynowymi typu boxer: 3,6 l/325 KM (wersja S) i 3,8 l/355 KM (wersja 4S). Targa S rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Targa 4S osiąga „setkę” w 4,9 sekundy i może jechać z szybkością 288 km/h. Jednostki napędowe współpracują standardowo z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. W opcji dostępna będzie automatyczna przekładnia Tiptronic S z możliwością zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.
Autor: (mp)