Nowe Porsche 911 Carrera - sierpień 2001
Nowe Porsche 911 Carrera, sierpień 2001, (mak)
Porsche zmienia stylistykę modeli 911 Carrera oraz 911 Carrera 4. Od 2002 roku będą one przypominały Porsche 911 Turbo. Na wygląd aut wpływ będą miały przede wszystkim reflektory, pochodzące właśnie z modelu Turbo.
Poza tym styliści zaprojektowali dla Porsche nowe otwory wlotowe powietrza. Z tyłu nowy model różni się od poprzednika dwoma owalnymi rurami wydechowymi oraz wyżłobieniem biegnącym na wysokości jednej trzeciej pojazdu.
Zmiany wprowadzono również w kabriolecie 911 Carrera. Dotychczas w składanym dachu montowana była szyba z tworzywa sztucznego. Teraz zastąpi ją ogrzewana szyba ze szkła.
Oprócz zmian stylistycznych w Porsche zastosowano również szereg nowych rozwiązań technicznych. Zwiększono pojemność sześciocylindrowego silnika typu bokser z 3,4 l do 3,6 l. Jednostka ta osiąga moc 235 kW (320 KM) przy 6 800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm przy 4 250 obr/min. Zużycie paliwa samochodu napędzanego tym silnikiem wynosi 11,1 litra.
Nad nowym modelem pracowali między innymi specjaliści od aerodynamiki. Zwiększono o 15% przepływ powietrza chłodzącego w przedniej części samochodu i zapewniono bardziej płynny przepływ strumienia powietrza wokół przednich nadkoli. Obniżono też aerodynamiczną siłę wyporu osi przedniej o 25% i tylnej o 40%. Nie zmienił się natomiast współczynnik oporu powietrza, który wynosi Cw = 0,30.
Podobnie jak poprzedni model, nowy 911 Carrera 4 wyposażony został w napęd na wszystkie koła i elektroniczny układ stabilizacji toruj jazdy zwany PSM (Porsche Stability Management).
Działanie PSM opiera się na czujnikach. System rozpoznaje czy samochód porusza się po torze obranym przez kierowcę. W ekstremalnych sytuacjach, gdy auto wymyka się spod kontroli, układ ingeruje w pracę hamulców poszczególnych kół, przywracając w ten sposób stabilność jazdy. W przypadku, gdy takie działania okażą się niewystarczające, układ stabilizacji toru jazdy steruje odpowiednio praca silnika i redukuje moc napędu.
Konstruktorzy i styliści zaczerpnęli wiele z modelu Turbo. Nowe 911 Carrera wyposażone zostało w tablicę wskaźników wzorowaną właśnie na tym modelu. Dolna część umieszczonego centralnie obrotomierza służy jako monitor, na którym może być wyświetlana większa ilość informacji, takich jak: wskaźnik przebiegu całkowitego i dziennego czy temperatura zewnętrzna.
Jak na dosyć kosztowne auto przystało, nowe Porsche wyposażone jest między innymi w skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, immobilizer i alarm.