Nowe modele siłą napędową marki
2008 Mondial de L’Automobile będzie dla Mitsubishi Motors Corporation niezwykłą podróżą w czasie i głównym punktem obchodów 35. rocznicy wprowadzenia na rynek modelu Lancer oraz 30. rocznicy wejścia na francuski rynek. Będzie to też okazja do spojrzenia w przyszłość.
Na stoisko Mitsubishi przyciągać będą odwiedzających dwie atrakcyjne nowości: Lancer Sportback (światowa premiera) i Lancer Ralliart (europejska premiera).
Lancer Sportback wywodzący się wprost z bardzo dobrze przyjętego, koncepcyjnego Sportbacka z 2005 roku, został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim, na którym pięciodrzwiowe samochody są wyjątkowo popularne (75% sprzedaży w segmencie C), choć należy zaznaczyć, że ze swoim sportowym zacięciem samochód ten trafi na nieco wyższą półkę, w porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami, bardziej duchem i kształtem zorientowanymi na funkcjonalność.
Przy długości 458,5 cm (przy 457 cm dla Lancer Sports Sedan), samochód ten łączy styl i prezencję z funkcjonalnością (regulowana wysokość podłogi bagażnika, ułatwione składanie tylnych siedzeń itp.), nie próbując ścigać się z najlepszymi… w wielkości bagażnika (od 288 l – lub 344 l z podłogą w dolnej pozycji - do 1,394 l).
Stylizacja przodu samochodu stanowi kolejną wariację charakterystycznego dla Mitsubishi motywu odrzutowego myśliwca (duży wlot powietrza, wykończenie czarne, matowe z chromowanym obramowaniem), natomiast tylna część Sportbacka stanowi powtórzenie idei projektu koncepcyjnego z 2005 roku i charakteryzuje się bardzo ostro poprowadzoną powierzchnią piątych drzwi (58°) zwieńczoną charakterystycznym spoilerem dachowym w kolorze nadwozia (wyposażenie standardowe wszystkich wersji). Wydłużone lampy tylne zachodząc na błotniki, poszerzają optycznie samochód. Wyrazu tej części nadwozia dodaje poprowadzenie linii podziału między błotnikiem i zderzakiem dokładnie równolegle do krawędzi tylnych drzwi.
Korzystając z nazwy użytej już przez Mitsubishi Motors po raz pierwszy w USA w 2003 roku, Lancer Sportback będzie wprowadzany na europejskie rynki latem 2008 roku. Układ napędowy tego samochodu będzie wspólny z czterodrzwiowym Lancerem Sports Sedan, wspólne będą 3 silniki (1,5 / 109 KM, 1,8 / 143 KM, 2,0 Diesel / 140 KM), 4 skrzynie biegów (manualne 5 i 6-biegowe, 4-biegowy automat, “zestopniowana” 6-biegowa przekładnia bezstopniowa CVT), dostępny będzie też sportowy pakiet zawieszenia.
Swoje 35 urodziny rodzina Lancerów obchodzi nie tylko z dumą ze swojej tradycji, wynikającą ze sprawdzonej koncepcji modelu i niezwykłej pozycji Lancera Evolution, ale też, co istotne, z przesłaniem związanym z premierą dwóch wariantów Lancera Ralliart. Ogniwo pośrednie pomiędzy cywilnym Lancerem i Lancerem Evolution, czyli Lancer Ralliart będzie bardziej przystępny cenowo od Lancera Evolution, a będzie dysponował potencjałem przewyższającym wersje Lancer Sports Sedan / Lancer Sportback, na czym skorzysta sportowy duch i pozycja wszystkich samochodów rodziny Lancer, jak to było w latach 80-tych.
Lancer Sportback będzie dostępny z nadwoziami cztero i pięciodrzwiowymi, wprowadzenie do sprzedaży nastąpi w 2009 roku.