Nowe Mini otrzyma bardziej oszczędne silniki
Nowa generacja jednostek napędowych ma zapewnić równie dobre osiągi, a przy tym mniejsze zużycie paliwa. Recepta jest prosta - downsizing. Najważniejszą nowością mają być 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Obok niego do oferty trafi też nowa wersja 2-litrowej jednostki o 4 cylindrach. W obu przypadkach Mini ma oferować podwójne turbodoładowanie, przy czym już mniejszy silnik ma dostarczać 136 KM. Należy się też spodziewać, że najszybsze modele Cooper S i John Cooper Works będą jeszcze mocniejsze i szybsze niż dotychczas.
Uzupełnieniem oferty silnikowej będzie jednostka wysokoprężna, również o pojemności 1,5 l. Ma on oferować wyższą moc i o 7 proc. niższe zużycie paliwa niż dotychczas stosowany silnik 1,6 l.
Nowy model będzie minimalnie większy od poprzednika, ale zastosowanie lekkich materiałów ma oznaczać mniejszą masę. Wielu klientów marki Mini kupuje jej samochody nie tylko dla stylu retro, ale też sportowego charakteru. W trzeciej generacji ma go być jeszcze więcej. Największą innowacją ma być elektrycznie sterowane adaptacyjne zawieszenie. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z dwóch trybów pracy, czyli opcję sportową i komfortową. Więcej szczegółów o nowym Mini poznany w dniu premiery trzeciej generacji, czyli 18 listopada 2013 roku.
sj, moto.wp.pl